عوامل تاثیرگذار بر قیمت دلار و سکه, سایه سنگین خبرها سیاسی بر بازار جهانی

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر گفت: بازار جهانی طلا تحت تاثیر خبرها سیاسی است و همین مساله سبب رشد قیمت اونس شده است.

خبراقتصادی:فارس نوشت:محمد کشتی آرای با اشاره به افزایش قیمت سکه در بازار داخلی اظهارداشت: خبرها سیاسی انتشار یافته مربوط به منطقه سبب کاهش ارزش سهام اروپا و آمریکا شده است.

وی افزود: این کاهش ارزش سهام سبب افت ارزش دلار در برابر سایر ارز‌ها شده و با توجه به قیمت‌گذاری اونس با واحد پولی دلار، قیمت اونس هم در بازار جهانی افزایش یافت.

رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر تصریح کرد: قیمت دلار در بازارهای جهانی تا ۱۴۳۰ دلار افزایش یافته و این افزایش سبب افزایش نرخ سکه در بازار داخلی شده است؛ در واقع بازار جهانی متاثر از خبرها سیاسی و بازار داخلی نیر تحت تاثیر بازار جهانی بوده است.

وی ادامه داد: تقریبا در یک ماه قبل قیمت طلا و سکه نوسان چندانی نداشت، اما از دیروز با انتشار یافتن خبرها سیاسی منطقه قیمت جهانی افزایش یافت، این در حالی بود که قیمت جهانی سیر نزولی داشت؛ البته افزایش قیمت نفت هم سبب کاهش قیمت دلار و در پی آن رشد قیمت طلا رخ داد.

کشتی آرای در پاسخ به این سوال که چرا در حالی که قیمت جهانی دلار در دو روز اخیر کاهش یافته، در بازار داخلی شاهد افزایش ۱۵۰ تومانی آن هستیم، گفت: بازار داخلی به سبب عرضه و تقاضا و شرایط کشور روندی متفاوت با سایر کشورها دارد.

وی تاکید کرد: سبب افزایش قیمت سکه در بازار داخلی بیشتر ناشی از خبرها سیاسی و رشد قیمت اونس بوده و افزایش نرخ ارز چندان تاثیر‌گذار نبوده است.


khabareghtesadi.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.