عیدسعیدفطر در صفحه تقویم از رادیو قرآن

جام جم آنلاین: برنامه “صفحه تقویم” دوشنبه ۳۰ مردادماه به بیان برگی از تقوم به مناسبت عید سعید فطر می پردازد.

به گزارش روابط عمومی رادیو قرآن, عید فطر یکى از دو عید بزرگ در سنت اسلامى است که درباره آن احادیث و روایات بیشمار وارد شده است.

 مسلمانان روزه دار که ماه رمضان را به روزه دارى به پا داشته و از خوردن و آشامیدن و بسیارى از کارهاى مباح دیگر امتناع ورزیده اند، پس از گذشت ماه رمضان در نخستین روز ماه شوال اجر و پاداش خود را از خداوند مى‏طلبند، اجر و پاداشى که خود خداوند به آنان وعده داده است به همین مناسبت در برنامه”صفحه تقویم” دوشنبه ۳۰مردادماه  به تشریح مباحثی درخصوص  عیدسعید فطر و آداب آن  پرداخته می شود.

گویندگی برنامه” صفحه تقویم” را که هرروز ساعت۶:۴۰صبح به مدت ۵دقیقه از رادیو قرآن پخش می شود عبد ا… فجری و مریم صلحی برعهده دارند.

شایان ذکر است؛ در برنامه”صفحه تقویم” به فراخور موضوع، کارشناسان مختلف حضور می یابند و درخصوص رویداد مهم تاریخی آن روز مطالبی را برای شنوندگان  بیان می کنند.

بررسی  نکات قرآنی  دعای ندبه در “مویه های فراق”

برنامه “مویه های فراق” صبح  جمعه ۳شهریورماه  به بررسی و بیان مبانی قرآنی فراز ی دیگر از دعای ندبه می پردازد.

به گزارش روابط عمومی رادیو قرآن , با توجه به ارتباط آیات  بسیاری از قرآن کریم با فرازهایی از دعای ندبه و لزوم آگاهی بخشی  به مخاطبان در این خصوص برنامه ” مویه های فراق” روز جمعه ۳شهریور ماه  به  نکات مربوط به فراز” وَ بَعْضٌ حَمَلْتَهُ فى فُلْکِکَ، وَ نَجَّیْتَهُ وَ مَنْ آمَنَ مَعَهُ مِنَ الْهَلَکَهِ برحمتک ” می پردازد.

در این برنامه  کارشناس محور مبانی قرآنی  دعای ندبه  و  بررسی آیاتی که این دعا  برآنها تکیه دارد مورد بحث قرارمی گیرد و در این برنامه نیز آیه ۳۷ سوره هود و آیه ۲ سوره نوح در تفسیر و شرح فراز دعای ندبه بیان می شود.

حجت الاسلام ” محمدشیخ الاسلامی” و حجت الاسلام سبزواری  و” محمد عینی زاده موحد  “در برنامه  “مویه های فراق”  در خصوص ارتباط بین مفاهیم قرآنی و دعا  و تفسیر و بیان نکاتی درخصوص این فراز از دعای ندبه با آیات ذکرشده از قران کریم  توضیحاتی را ارائه خواهند کرد.

برنامه”مویه های فراق”  به سردبیری مونا توسلی و تهیه کنندگی فاطمه سالمی جمعه  ها ساعت ۸:۳۵ به مدت ۲۰دقیقه از رادیو قرآن پخش می شود.

بررسی ضرورت وجود امام در برنامه “یک آیه زیبایی”

به گزارش روابط عمومی رادیو قرآن, نیاز به راهنما و هدایتگر مخصوص یک زمان خاص نیست، بلکه بشر در همه اعصار نیازمند امام و حجّت الهی است. و این نیاز از زمان حضرت آدم(علیه السلام) تا حضرت خاتم(صلی الله علیه و اله) و تا روز قیامت وجود دارد.

البتّه این نیاز پس از رحلت پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) که ارتباط وحی الهی با بشر قطع شد، محسوس‌تر می باشد .

بر حسب روایات، وابستگی جهان و ارتباط سایر ممکنات و بقای زمین، بلکه عالم، نزول باران و برکات، افاضه فیوضات و نعمت‌ها به وجود امام، ثابت و مسلّم است.

در برنامه “یک آیه زیبایی” روز  دوشنبه۳۰مردادماه نیز با توجه به این ضرورت مساله ی  امام زمان(عج) و اینکه زمین هیچگاه از وجود امام خالی نیست براساس آیات قرآن و روایات ائمه اطهار(علیهم السلام)  در بحثی کوتاه بیان می شود.

” یک آیه زیبایی” کاری از گروه قرآن و معارف به سردبیری و تهیه کنندگی فاطمه گنجی است به مباحث مربوط به امام زمان(عج) می پردازد.

علاقمندان می توانند این میان برنامه ۵دقیقه ای را هرروز ساعت۱۶:۱۰ از رادیو قرآن برروی موج اف ام ردیف۱۰۰مگاهرتز بشنوند.

بیان ویژگی های یاری دهندگان کفار در برنامه “پرسیدم”

میان برنامه “پرسیدم”  دوشنبه ۳۰شهریورماه به پرسش  مطرح شده در خصوص  یاریدهندگان کفار در برابرخدا  پاسخ می دهد.

به گزارش روابط عمومی رادیو قرآن , میان برنامه “پرسیدم” در برنامه روز دوشنبه ۳۰شهریور ماه  با استناد به آیه۵۵ سوره مبارکه فرقان به این سوال که چه کسانی کافران را در طیق کفرشان به خدا پشتیبانی می کنند پاسخ می دهد.

در این میان برنامه  سوال  و پاسخ از جانب خداوند است  که بهترین جوابگو برای  انسان است .

در آیه ۵۵سوره فرقان نیز خداوند می فرماید: “وَیَعْبُدُونَ مِن دُونِ اللَّهِ مَا لَا یَنفَعُهُمْ وَلَا یَضُرُّهُمْ وَکَانَ الْکَافِرُ عَلَى رَبِّهِ ظَهِیرًا”و (این مشرکان نادان) به جای خدا بتهایی که هیچ سود و زیانی به حال آنان ندارد می‌پرستند، و کافر پشت به امر پروردگار خود می‌کند.

میان برنامه “پرسیدم” به تهیه کنندگی و سردبیری فاطمه گنجی  هرروز از ۸:۱۵ پس از اخبار و اعلام برنامه و پس از اذان مغرب به طور ثابت و در فواصل دیگر برنامه های شبکه نیز  به مدت یک الی ۳ دقیقه پخش می شود.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.