عینک هوشمند و رقابت میان مایکروسافت،سامسونگ و گوگل

۰۶خردادماه، خبرگزاری‌ها- دو شرکت مایکروسافت و سامسونگ علاقه‌مندی بسیاری به رقابت با گوگل دارند و سعی می‌کنند مدل مشابه عینک هوشمند Glass را تولید کنند.

شرکت گوگل با عرضه اولین رایانه پوشیدنی خود یعنی عینک هوشمند Glass توانست توجه همگان را جلب کند اما این طور که خبرها تازه نشان می‌دهد، دو رقیب بزرگ آن نیز قصد ورود به این بازار را دارند و در تلاش می باشند عینک هوشمند تولید کنند.

به گزارش فارس به نقل از اندروید آوتوریتی، گزارش‌های رسیده حاکی از آن است که دو شرکت مایکروسافت و سامسونگ علاقه بسیاری به رقابت با گوگل دارند و سعی می‌کنند مدل مشابه عینک هوشمند Glass را تولید کنند.

شرکت گوگل هم‌اکنون نسخه بتا از این عینک هوشمند را روانه بازار کرده است و آن را روی ۸۰۰ کاربر مورد آزمایش قرار می‌دهد. اما منابع آگاه نزدیک به فعالیت‌های داخلی مایکروسافت و سامسونگ اظهار داشته‌اند که این دو شرکت بزرگ نیز در حال ساخت نسل آتی فناوری‌های پوشیدنی می باشند.

این طور که گفته می‌شود، این دو شرکت هم تلاش خود را برای ساخت محصول الکترونیکی تازهی که شبیه به عینک است، آغاز کرده‌اند و گفته می‌شود که طی ۶ ماه آینده آن را به تولید می‌رسانند. این طور که دیگر منابع اعلام کرده‌اند، مایکروسافت هم‌اکنون همکاری‌هایی را با شرکت Vuzix که پیش‌تر تولید محصولی شبیه به عینک هوشمند Glass را آغاز کرده بود.

شرکت سامسونگ هم‌اکنون بزرگترین تولیدکننده گوشی‌های هوشمند در جهان محسوب می‌شود و این موفقیت را به کمک سیستم‌عامل موبایلی گوگل یعنی اندروید به دست آورده است.

کارشناسان بر این باورند که اگر گوگل به صورت باز پلتفورم مخصوص عینک هوشمند Glass را عرضه کند، پس از گذشت مدتی سامسونگ به بزرگترین تولیدکننده این محصول نیز تبدیل خواهد شد.

IT Iran
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.