عکسهای ناراحت کننده از رها کردن نوزاد ایرانی در بیابان

کودکان بی سرپرست :

با اینکه زمان های خیلی زیادی از دوره و عهد قبیله ی قریش می گذرد اما همچنان دیده می شود که برخی افراد ، افکار قبیله ای زمان عهد بوق را دارند .

همین چند روز پیش ، پیدا کردن دختر دو روزه ای در بیابان که بخاطر دختر بودنش رها شده بود ، ثابت می کند که هنوز هم در دنیا برخی ها خیلی افکار تعصب گونه ای دارند .

رها کردن نوزادی در کارتون و در وسط بیابان های سمت قاضی شهر فیروزکوه « مرکز ولایت غور » در حالی که تنها فقط ۴۸ ساعت از عمرش می گذشت ، یکی از بی رحمانه ترین نوع رهایی نوزاد در سر راه است .

متاسفانه برخی ها بخاطر عدم داشتن امکانات لازم ، از نگه داری فرزندان خود صرف نظر کرده و به محض به دنیا آمدنشان آنها را رها می کنند ولی مشکل اینجاست که هنوز در بین مردم جهان فرهنگ سازی کامل صورت نگرفته که برای رهایی فرزندانشان به نحوی اقدام کنند که به کودک ، حداقل آسیب جسمی نرسد .

سالانه چندین کودک و نوزاد تازه به دنیا آمده بخاطر رها شدن در یک جای نا امن ، توسط ماشین در تاریکی شب زیر گرفته شده یا اسیر دام حیوانات درنده می شوند و …

اما در برخی کشورها تدابیری از سوی دولت برای بچه های بی سرپرستی که می خواهند رها شوند صورت گرفته که حداقل مانع آسیب دیدن آنها توسط بلاهای طبیعی می شوند .

به عنوان نمونه می توان به کشور سوئیس اشاره کرد که برای حمایت از کودکان سر راهی مکان های جعبه مانندی را در برخی شهر های این کشور قرار داده که می توان افرادی که دوست ندارند به هر دلیلی فرزند خود را نگه دارند ، در این مکان ها قرار داده و بروند . به محض اینکه بچه در مکان قرار داده می شود ، آژیر به صدا در آمده و مسئولان مربوطه بعد از ۳ دقیقه خود را به محل رسانده و کودک را برمی دارند .

رها کردن نوزاد در بیابان

رها کردن نوزاد در بیابان

رها کردن نوزاد در بیابان

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.