عکس آرامگاه های مجلل خانوادگی در آمریکا

دسته بندی : عکس، عکسهای جالب

در برخی کشورها (همانند بخشی از کشور هندوستان) مردگان را میسوزانند ولی در اکثر نقاط جهان آنها را به خاک می‌سپارند با این تفاوت که مسیحیان در تابوت و مسلمانان بدون تابوت مردگان را در خاک گورستان دفن می‌کنند.

مقبره یا همان ارامگاه های دسته جمعی، مکانی هستند که از قرون وسطی در اروپا و آمریکا رواج پیدا کرده و مردگان را در آنجا به خاک می سپارند.کم کم این فرهنگ در کشورهای دیگر هم به عنوان رسمی سنتی مورد استفاده قرار گرفت.

در واقع در این مکانها، اتاقهایی خاکی به عنوان مقبره خانوادگی در نظر گرفته می شد و اعضای آن خاندان، هر کس هر زمانی که از دنیا می رفت در این مکان به خاک سپرده می شد.

طی سالهای طولانی فرهنگ همه چیز رنگ تملق به خود گرفته است و بر زرق و برق انها نیز افزوده شده است، قبرستانها هم از این قاعده مستثنی نبوده و آنها هم دچار تحولاتی عمیق شده اند.خصوصا وقتی نام آرامگاه خانوادگی بر آنها نهاده می شود.

جان آلن فایر، عکاس کنجکاو و چیره دستی است که که ۷ سال از عمرش را صرف عکاسی از مقبره های مختلف در سراسر آمریکا کرده است.او آرشیوی کامل و در عین حال جذاب از این مقبره ها تهیه کرده است.

او می گوید: در طی این ۷ سال گاهی جمله هایی که بر دیواره های این مقبره ها نوشته شده بود، حال درونی ام را به شدت منقلب می کرد و احساس می کنم از ۷ سال پیش تاکنون بیشتر به مرگ فکر می کنم.به دنیای پس از مرگ.من در طی این سالها منظره های عجیبی را به چشم دیدم.گاهی در برخی از این آرامگاه ها مبلمانی گرانقیمت می دیدم که شاید در کمتر خانه ای در امریکا نظیر آن وجود داشت.

همچنین او ادامه می دهد که یکی از تحسین برانگیز ترین جملاتی که تاکنون در این مقبره های گوناگون دیده است، چنین مضمونی داشته است: “شما می توانید هر وقت که دوست داشتید، تسویه حساب کنید، اما هیچ گاه قادر به ترک این مکان نیستید، پس تا دیر نشده فرصت را از دست ندهید.”

شیشه های رنگی، مبلمان گرانقیمت، سنگهای براق و درخشان و خیره کننده و حتی استفاده از مجسمه های تزئینی به عنوان نماد بهشتیان و جهنمیان همگی از جمله وسایلی هستند که داخل این گونه مقبره ها دیده می شود.

مطالب مشابه:

نویسنده: ابهام     مهر ۴م,

بدون نظر


سرگرمی,خبری,دانلود,دانلود آهنگ,دانلود موزیک,دانلود فیلم,فیلم ایرانی,دانلود سریال,عکسهای جدید,عکسهای بازیگران,سایت خبری,دانلود کلیپ,یارانه ها,واریز یارانه ها

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.