عکس تابلویی که ارزش آن از ۳ پوند به ۱٫۲۵ میلیون پوند رسید

فروردین ۱۴۰۳

مردی که در بازار مکاره تابلویی از اندی وارهول را به قیمت ۳ پوند خرید آن را به قیمت ۱٫۲۵ میلیون پوند برای فروش عرضه کرده است.

به گزارش گروه وبگردی ممتاز نیوز، اندی فیلد ۴۹ ساله در بازار مکاره‌ای در لاس وگاس چند طراحی ناشناس را خرید و حالا متخصصان می‌گویند یکی از این طرحی‌ها متعلق به اندی وارهول، هنرمند بزرگ «پاپ آرت» است که این طراحی را در ۱۰ یا ۱۱ سالگی کشیده است.

این طراحی که در دهه ۱۹۳۰ کشیده شده، حدود ۱٫۳ میلیون پوند تخمین زده شد و حتی متخصصان می‌گویند ممکن است به قیمتی ۱۰ برابر این تخمین به فروش برود. فیلد این تابلو را با قیمت پایه ۱٫۲۵ میلیون پوند در فروشگاه «ای-بی» برای فروش عرضه کرده است.

در این طراحی وارهول چهره روی والی، خواننده و بازیگر را کشیده است و این نشان می‌دهد او از کودکی به طراحی و نقاشی علاقه داشته است. این درحالی است که هیئت اعتبارسنجی رسمی آثار وارهول این طراحی را تائید نکرده‌اند و به نقل از فیلد آنها می‌خواهند طراحی او را کم‌ارزش جلوه دهند.

به گفته فیلد: «متخصصان حراجی سوتبی و بونهامس این طراحی را بررسی کرده‌اند و بدون ذره‌ای شک، صحت و اعتبار آن را تائید کرده‌اند.»

با وجود این اختلاف نظر، طراحی وارهول برای حراج در «ای-بی» عرضه شده و به نقل از فیلد چندین نفر به خرید آن علاقه نشان داده‌اند. اندی وارهول یکی از متفاوت‌ترین هنرمندان «پاپ آرت» بوده و آثار به جای مانده از او به قیمت‌های بسیار بالایی در حراجی‌ها به فروش می‌روند.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.