عید فطر امسال و تمایل نداشته فیلمسازان برای اکران

سینماپرس- گروه سینما/ مشکلات اکران فیلم ها از زمان اکران های نوروزی آغاز شد اما در ماه های اخیر عدم تمایل فیلمسازان برای اکران فیلم هایشان در عیدفطر تنها به مشکلات موجود میان حوزه هنری و شورای صنفی نمایش بازنمی گردد.

به گزارش خبرنگار سینماپرس، جلسه این هفته شورای صنفی نمایش دقایقی پیش به پایان رسید و سرانجام اکران های عیدفطر مشخص شدند. در این جلسه در مورد سرگروه جایگزین سینما آزادی تصمیمی گرفته نشد. سرگروه استقلال هم هنوز فیلمی برای اکران ندارد و در جلسه هفته آینده این شورا در مورد آن تصمیم گیری می شود.

به نظر می رسد با سه فیلم که یکی در ژانر کودک و دیگر کمدی و یکی هم اجتماعی است در اکران های عیدفطر گیشه های سینما تکان چندانی نخواهند خورد چرا که فیلم «کلاه قرمزی و بچه ننه» سینماهای حوزه هنری را در اختیار ندارد و در مورد «ضدگلوله» و «بی خداحافظی» هم حوزه هنری هنوز اعلام نظری نکرده اما ممکن است با توجه به تصمیمات اخیر شورای صنفی و تهدید اخیر حوزه هنری مبنی بر تعطیلی سینماهایی که در اختیار دارد این دو فیلم هم بخشی از فروش خود را از دست بدهند.

اما این موضوع که چرا برخلاف هر سال رغبت چندانی از سوی فیلمسازان و تهیه کنندگان برای اکران فیلم هایشان وجود ندارد از طرف کارشناسان و رسانه های بسیاری در این روزها مورد بررسی قرار گرفته است.

علاوه بر مشکلات موجود اکران و اختلافات میان حوزه هنری و شورای صنفی نمایش که نه تنها حل نشده بلکه هر روز به شکل تازه ای ادامه می یابد نکته دیگری هم موجب رکود اکران در عیدفطر امسال شده ، که آن هم زمان این اکران است. اکران عیدفطر امسال از اوایل شهریور ماه شروع می شود و تا اوایل مهر ماه ادامه می یابد. با توجه به این موضوع که همواره حجم بالایی از سفرهای خانوادگی و نقل و انتقالات مسکن اجاره نشین ها و البته امتحانات تجدیدی ها در اواخر تابستان انجام می شود مخاطبان زمان اندکی برای سینما رفتن دارند. در روزهای ابتدایی مهر ماه هم بسیاری از خانواده ها درگیر فرستادن کودکانشان به مدرسه هستند و به نظر می رسد زمان مناسبی برای اکران فیلم های پرفروش محسوب نمی شود.

به همین دلیل بسیاری از صاحبان فیلم ها ترجیح می دهند فیلمشان در اکران دوم عیدفطر روی پرده سینماها برود تا در این شرایط نامناسب سینما فروش بیشتری داشته باشند.

با توجه به این که بسیاری از فیلمسازان از اکران فیلمشان در نوبت دوم عیدفطر خبر داده اند، باید منتظر ماند تا فیلم های اکران دوم عیدفطر مشخص شوند تا مشخص شود کدام یک از فیلم ها اقبال بیشتری برای اکران داشته اند.

انتهای پیام/ف/ن.ف

انتهای خبر / خبرگزاری سینمای ایران/ کد خبر ۳۶۰۰۱


خبرگزاری سینمای ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.