عیوب انکساری چشم بعد از ۹ سالگی درمان نمی شود

۷ م دیماه ،

عیوب انکساری چشم بعد از 9 سالگی درمان نمی شود

یک متخصص بیماریهای چشم معتقد است که بعد از ۹ سالگی عیوب انکساری چشم قابل درمان نیست بنابراین خانواده‌ها باید برای سلامت چشم کودکان اهمیت ویژه‌ای قائل شوند.

به گزارش راسخون به نقل از مهر، دکتر بهرام عین‌الهی با بیان این مطلب گفت: بیمارانی که در سنین فعال نوجوانی و جوانی متوجه ضعف چشم خود می‌شوند، شاید فرصت جبران کمتری داشته باشند.

وی افزود: خانواده‌ها باید به طور همزمان توجهی که به وضعیت تغذیه و پوشاک کودکان خود دارند، به سلامت چشمان آنها نیز دقت کافی داشته باشند وحتی کوچک‌ترین مشکل در چشم‌ها را نادیده نگیرند. دید انسان هنگام تولد کامل نیست، چشم با فرستنده‌ای امواج را به مغز می‌فرستد و به گونه‌ای خلق شده که سلولهای بینایی با دیدن کامل می‌شود و هر چه انسان ببیند، سلول‌ها بیشتر رشد می‌کند.

استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تصریح کرد: خوب دیدن طی ۹ سال اول زندگی، سبب رشد سلولها و خلاف آن به رشد نامطلوب سلول‌های چشمی منجر می‌شود.

وی ادامه داد: هر چشم امواج خود را به قسمت مقابل در مغز می‌فرستد. بنابراین هر بیماریی در چشم که شایع‌ترین آن عیوب انکساری است، سبب می‌شود که دید خوب و شفافی نداشته باشیم یا به تنبلی چشم دچار شویم.

عین الهی خاطرنشان کرد: امروزه در کشور ما در مقاطع مختلف، کودکان تحت معاینه چشم قرار می‌گیرند و در مهدهای کودک و مدارس غربالگری می‌شوند، اما این اقدام کافی نیست، بلکه خود ما هم باید مراقب چشمان کودکانمان باشیم به بیان دیگر این تصور که وقتی کودکی بزرگ‌تر می‌شود، تنبلی چشم او نیز درمان می‌شود، کاملا اشتباه است.

/۱۱۱/


اخبار راسخون / بهداشت و درمان
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.