غالب فضای سیاسی کشور آمیخته با حب و بغض است/ سیاست ابزار قدرت نیست

حجت الاسلام محسن غرویان در گفتگو با خبر گار مهر، ضمن تسلیت ایام ارتحال امام خمینی (ره) با تاکید بر اینکه امام هوی نفس را در خود سرکوب کرده بود بیان کرد: امام عبد خدا بود و سیاست، مرجعیت و رهبری دینی و سیاسی کشور در جنبه عبودیتی ایشان ذوب شده بود.

وی با تاکید بر ویژگی سعه صدر که نشات گرفته از معنویت امام بود یادآور شد: امام اسلام را دین رحمت می دانستند و سعی داشتند در سایه همین رحمت دلها را به یکدیگر نزدیک کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه در حال حاضر در عالم سیاست دلها پر از حب و بغض ها است بیان کرد: در حال حاضر سیاست از اخلاق فاصله گرفته است و غالب فضای سیاسی کشور فضای حب و بغض ها است.

وی به اشاره به جمله شهید مدرس پیرامون اینکه  سیاست ما عین دیانت ماست و دیانت ما عین سیاست ما ، افزود: امام راحل دیانت را با سیاست مخلوط کرده بود و رافت، رحمت و معنویت را در عالم سیاست حاکم کرد.

غرویان با اشاره به اینکه همه مسئولین باید به  رهنمودهای امام راحل توجه کنند گفت: اخلاق اسلامی باید به فضای سیاسی وارد شود و باید توجه داشت که سیاست ابزاری برای رسیدن به اخلاق و معنویت باشد نه اینکه به عنوان ابزار قدرت به آن نگاه کرد.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.