غذاخوردن قبل از شنا خطر غرق شدن را افزایش می‌دهد

۲۱خردادماه،

غذاخوردن قبل از شنا سبب می‌شود که معده پر شود و خون بدن بیشتر برای هضم غذا مصرف شود. بدین ترتیب احتمال بی‌هوشی وغرق‌شدن شناگران بیشتر می‌شود.

به گزارش خبرنگار علم ورزش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نظر می‌رسد کسانی که با شکم پر به شنا می‌روند، احتمال غرق شدنشان بیشتر است. پیشنهاد‌هایی برای نخوردن غذا قبل از شنا وجود دارند که بیان می‌کنند حداقل تا ۲۰ دقیقه و حداکثر تا سه ساعت قبل از شنا نباید چیزی خورد.

دانشمندانی از دانشگاه توکیو، ۵۳۶ نفر را مورد بررسی قرار دادند که بر اثر غرق‌شدن مرده بودند، براساس نتایج کالبد‌ شکافی‌ها این اشخاص دسته‌بندی شدند. در ۷۹٫۴ درصد موارد مشخص شد که معده اشخاص هنگامی که غرق شده‌اند پر بوده است.

محققان درصدد می باشند تا رابطه‌ بین معده پر و غرق‌شدن را پیدا کنند و ببینند چقدر غذا، خطر را بسیار می‌کند و تا چه مدت زمانی قبل از شنا فرد نباید چیزی بخورد.

یکی از سبب‌های مرگ بر اثر غرق‌شدن این است که دستگاه گوارش در حال کار است و خون بدن به سمت این ارگان بدن می‌رود و خون در مغز کم می‌شود، به همین سبب بی‌حالی ایجاد می‌شود. علاوه بر این اندام‌های بدن به سبب تحرک در آب اکسیژن خود را از دست می‌دهند و نیاز دارند خون بیشتری دریافت کنند که در شرایطی که معده پر شده، این خون کمتر در اختیار اندام‌ها قرار می‌گیرد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.