غذاهای دیر هضم، از گرسنگی زودرس در ماه رمضان جلوگیری می کند

شنبه ۱۴ مرداد – ۰۳:۰۰:۴۱ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

  با توجه به ساعات طولانی گرسنگی در روز ، باید غذاهایی را مصرف کرد که به کندی و دیر، هضم می شوند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از وب دا،  سرپرست دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ،‌با بیان این مطلب اظهار داشت: غذاهای دیرهضم معمولاً ۸ ساعت در دستگاه گوارش می مانند، در حالیکه غذاهای زود هضم فقط۳ تا۴ ساعت در معده باقی می مانند و فرد خیلی زود احساس گرسنگی خواهد کرد.
زهرا عبداللهی افزود: حبوبات و غلات مثل جو، گندم، جو دوسر، لوبیا، عدس، آرد سبوس دار،‌ برنج با پوست و غیره از جمله غذاهای دیر هضم به حساب می آید و غذاهای زود هضم، غذاهایی است که حاوی قند، آرد سفید و غیره هستند.
وی تصریح کرد: غذاهای سرخ شده باید به مقدار کم مصرف شوند، زیرا باعث عدم هضم ، سوزش سردل و اختلال در وزن مناسب می شوند .
این متخصص تغذیه ادامه داد: افراد باید از خوردن غذاهای حاوی قند زیاد، سرخ کردنی، پرچرب و همچنین چای زیاد در هنگام سحر خودداری کنند زیرا مصرف چای، باعث افزایش ادرار شده و از این طریق نمک های معدنی که در طول روز بدن به آنها نیاز دارد، دفع می شوند.
وی خاطرنشان کرد: مصرف کربوهیدرات های مرکب در سحر که مدت طولانی تری هضم می شوند باعث می شود افراد کمتر گرسنه شوند و حلیم یک منبع عالی پروتئین بوده و از غذاهائی است که دیر هضم می شود .
عبداللهی افزود: خرما منبع عالی قند، ‌فیبر، کربوهیدرات، پتاسیم و منیزیم است که مصرف آن در زمان افطار و سحر بسیار مناسب بوده همچنین مصرف زیاد آب یا آب میوه در فاصله بین افطار و زمان خواب توصیه می شود زیرا باعث تأمین آب مورد نیاز بدن می شود.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۸۰۴۱۵۰۰۴۱۸۹۱


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.