غربالگری سلامت ایرانیان از ۱۴ اردیبهشت در سراسر کشور اجرا می گردد

۲۵فروردین۱۳،

سلامت ایرانیان در قالب غربالگری از ۱۴ اردیبهشت در سراسر کشور اجرا می گردد

محمد میرزابیگی رئیس کل سازمان نظام پرستاری در گفتگو با خبرنگارعلمی باشگاه خبرنگاران افزود: اجرای طرح غربالگری فشار خون ، قد و وزن ایرانیان مورد استقبال پرستاران و دانشجویان پرستاری قرار گرفته است و تا کنون در در شهر کاشان و اصفهان بایلوت شده که نتایج بسیار موفقی نیز داشته است.

وی تصریح کرد: مجریان اصلی طرح غربالگری سلامت ایرانیان دانشجویان پرستاری می باشند که از طریق ۱۶۰ دانشکده پرستاری شامل ۷۸ دانشکده پرستاری دانشگاه آزاد و ۸۲ دانشکده پرستاری دانشگاههای دولتی در قالب ۳۳ هزار تیم سه نفره ساماندهی شده اند.

وی گفت: پروتکل سراسری این طرح، فشار خون همه باید از دست راست و بعد ازحدود ۵ دقیقه استراحت در محل گرفته شود و در مورد اینکه فشار خون به حالت نشسته یا دراز کشیده گرفته شود نیز در پروتکل کشوی این طرح توضیح داده شده است و تلاش می گردد این طرح به صورت یکسان در کشور اجرا شود تا قابلیت قضاوت علمی داشته باشد.

وی خاطر نشان کرد: با موافقت معاونت بهداشتی وزارت بهداشت ثبت اطلاعات اولیه سلامت ایراینان در پرونده الکترونیک سلامت نیز به طرح غربالگری فشار خون ، قد و وزن ایرانیان اضافه شد که می تواند پایه اولیه اطلاعات مورد نیاز در برنامه پزشک خانواده و یا همان سلامت خانواده باشد. / ع۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.