غربی‌ها حقایق حقوق بشری ایران را وارونه جلوه می‌دهند

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

یک حقوقدان گفت: قدرت‌های بزرگ و مدعیان حقوق بشر ضمن استفاده ابزاری از این مساله سعی دارند با وارونه جلوه دادن حقایق، ایران را متهم به نقض حقوق بشر کنند.

“مسعود شفیعی” در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اظهارات غرب مبنی بر نقض حقوق بشر از سوی ایران، اظهار داشت: حقوق بشر اساسی‌ترین و ابتدایی‌ترین حقوقی است که هر فرد به طور ذاتی، فطری و به صرف انسان بودن از آن بهره‌مند می‌شود.
 
وی ادامه داد: قدرت حقوقدانان و به ویژه وکلا در تحقق حقوق بشر به حدی است که آنها علاوه بر اشراف بر امور حقوقی و قانونی با اراده و علاقه می‌توانند، زمینه‌های تحقق حقوق بشر را در فرآیند دادرسی فراهم کنند.
 
شفیعی افزود: بسیاری از وکلا می‌توانند با قبول وکالت و حمایت از افرادی که وسع و توانایی مالی ندارند، به تحقق حقوق بشر در کشورمان منجر شوند و این در حالی است که چنین امری در تقابل با حاکمیت قرار ندارد.
 
این حقوقدان در پایان با اشاره به اینکه در جامعه جهانی انتقادهای بسیاری به وضعیت حقوق بشر در ایران وجود دارد، خاطرنشان کرد: قدرت‌های بزرگ از حقوق بشر به عنوان ابزاری برای اعمال فشار و نظرات سیاسی خود بهره می‌گیرند و سعی می‌کنند با وارونه جلوه دادن حقایق، ایران را متهم به نقض حقوق بشر کنند.
 
انتهای پیام/ 


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.