غرب با تحریم ایران خود را در باتلاق بحران اقتصادی گرفتار نکند

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: هرگونه اعمال تحریم و تهدید علیه جمهوری اسلامی ایران، باعث گرفتار شدن غرب در باتلاق بحران اقتصادی خواهد شد.

محسن محمودی در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجیممتازنیوز، با اشاره به نشست آتی کارشناسی میان ایران و گروه ۱+۵ گفت: جمهوری اسلامی ایران مذاکره بر مبنای پیش شرط را غیر قابل قبول دانسته و رویکرد گفتگو و فشار غرب علیه برنامه صلح آمیز هسته ای کشورمان راه به جایی نخواهد برد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه تعلیق غنی سازی ۲۰ درصد از سوی ایران قابل پذیرش نیست افزود: جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از اعضای فعال آژانس بین المللی انرژی اتمی، درخواست غرب برای تعلیق غنی سازی ۲۰ درصد از سوی کشورمان را مغایر با قوانین آژانس بین المللی انرژی اتمی و معاهده ان پی تی می داند.

محمودی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران تنها کشوری است که بیشترین همکاری ها را با آژانس بین المللی انرژی اتمی داشته است، تصریح کرد: کشورمان بیشترین همکاری ها را با آژانس بین المللی انرژی هسته ای داشته و ایران به عنوان عضو آژانس، حق مسلم خود می داند که از حقوق هسته ای خود در تمامی مذاکرات با غرب دفاع کند.

این کارشناس سیاست خارجی با اشاره به تحریم ها و تهدیدهای آمریکا و کشورهای غربی علیه کشورمان خاطرنشان کرد: هرگونه اعمال تحریم و تهدید علیه جمهوری اسلامی ایران، امنیت اقتصادی کشورهای غربی را به خطر انداخته لذا غرب باید ادبیات تهدیدآمیز خود بر علیه کشورمان را تغییر دهد./پ۲


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.