غرب برای اظهار تمایل گسترش تعاملات با ایران شتاب‌زده عمل نکند

۲۷خردادماه،

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به کشورهای مدعی تعامل با ایران بعد از انتخابات ریاست جمهوری گفت: توصیه من به کشورها این است که شتاب‌زده عمل نکنند زیرا سیاست بین‌المللی ایران تابع سیاست‌هایی است که توسط شورای امنیت ملی و مقام معظم رهبری تبیین می‌شود.

منصور حقیقت‌پور نماینده اردبیل، سرعین و نمین در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران در مورد اظهارات برخی از کشورها از جمله آمریکا، فرانسه، امارات، کویت و … پس از انتخابات ریاست جمهوری مبنی بر تمایل گسترش تعاملات با ایران اظهار داشت: توصیه من به  کشورها این است که شتاب‌زده عمل نکنند؛ چراکه سیاست بین‌المللی ایران تابع سیاست‌هایی است که توسط شورای امنیت ملی و مقام معظم رهبری تبیین می‌شود.
 
وی ادامه داد: البته ریاست جمهوری ایران می‌تواند سیاست‌های جدیدی را مطرح کرده و امیدواریم سیاست‌های خارجی در سایه خرد جمعی پیش برود که قطعا همین‌گونه خواهد بود.
 
حقیقت‌پور در ادامه با اشاره به کشورهای مدعی بیان کرد: کشورهای مدعی خصوصا آمریکا اگر به توسعه روابط با ایران علاقمند می باشند در ابتدا باید سوابق خود طی ۳۴ سال قبل را اصلاح کنند و قبول کنند که در حق ملت ایران ناجوانمردی و بی‌خردی انجام داده‌اند.
 
عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه اظهار داشت: کشورهای مدعی باید بر این اذعان داشته باشند که در راستای ادعای خود در راه برداشتن تحریم‌ها گام بردارند به عنوان مثال می‌توانند از لغو تحریم خرید و فروش نفت، هواپیما و قطعات و … آغاز کرده تا دولت ایران تدبیر جدیدی در این زمینه اتخاذ کند.
 
نماینده اردبیل تصریح کرد: اگر کویت و امارات دست از عناد و تکرار مواضع رژیم صهیونیستی و آمریکا در منطقه بردارند، مردم ایران نیز دیدگاه و عملکرد مثبت این کشورها را ملاحظه کرده و در نتیجه تصمیمات شایسته‌ای در این مورد خواهند گرفت.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: به دلیل اینکه آمریکا و اروپا دیوار بی‌اعتمادی را بنا کردند هزینه تخریب آن نیز بر عهده خودشان بوده و قطعا ملت ایران در این صورت بر اساس تعامل با این کشورها تصمیم‌گیری خواهد کرد.
 

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.