غرب در صدد برهم زدن اوضاع جهان اسلام است/ اتحادیه اروپا آلت دست آمریکا

۲۶م آذر ،

دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی با بیان اینکه غرب درصدد برهم زدن اوضاع جهان اسلام است، گفت: اکثر کشورهای اروپایی، پس از رهایی از بند شوروی به بند آمریکا درآمدند و اتحادیه اروپا امروز ابزار دست آمریکا شده است.

به گزارش خبرنگار دفاعی – امنیتی باشگاه خبرنگاران، علی‌اکبر ولایتی در اولین همایش نقش راهبردی دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه در تحول هندسه قدرت جهانی با اشاره به اینکه نقش دانشگاه‌ها در هندسه قدرت در جهان از اهمیت بالایی برخوردار است، اظهار داشت: امروز بین قدرت در اسلام و غرب، تفاوت جوهری عمیقی وجود دارد و ما ملاحظه می‌کنیم که در اسلام، قدرت نتیجه ایمان است.

وی افزود: در طول تاریخ اسلام، هیچ‌گاه علم و ایمان در روبروی هم قرار نداشته‌اند، در حالی که این موضوع در غرب به وفور یافت می‌شود و صاحبان قدرت با پول سرمایه‌داری به علم رونق می‌دهند.

ولایتی تصریح کرد: در غرب، علم در خدمت قدرت خبیث است و همواره در مسیر ناصحیح گام برمی‌دارد.

دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی با اشاره به وقوع انقلاب‌های جدید در منطقه تصریح کرد: در حال حاضر غرب در صدد برهم زدن اوضاع جهان اسلام است و ما شاهد هستیم که مخالفان بیداری اسلامی در اوضاعی که در سوریه به وجود آمده است، مقصران اصلی می باشند و برای تحقق خواسته‌هایشان، به حمایت از مخالفان دولت سوریه می‌پردازند.

وی تصریح کرد: اکثر کشورهای اروپایی، پس از رهایی از بند شوروی به بند آمریکا درآمدند و اتحادیه اروپا امروز ابزار دست آمریکا شده است.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل اظهار داشت: امروز شاهد هستیم که در اروپا، دولت در راستای ایجاد توازن، هزینه‌های عمومی را کاهش داده و طبقه معمول جامعه را مورد ظلم قرار می‌دهد که امید است این موضوع نیز با ایجاد موجی جدید در اروپا حل شود.

ولایتی خاطرنشان کرد: ایجاد وحدت و همکاری میان حوزه و دانشگاه که جزء مطالبات اصلی مقام معظم رهبری بوده، از موضوعات مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/ش


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.