غرب منافع خود را در گسترش ایران‌هراسی در منطقه می‌بیند

اردیبهشت ۱۴۰۳

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: اصول سیاست‌های غرب و آمریکا بر پایه سودآوری است، از این رو آمریکا و غرب منفعت‌ خود را در تهدید نشان دادن ایران برای منطقه و جهان می‌بینند، بنابراین آمریکا با ایجاد نگرانی‌هایی در میان کشورهای عربی منطقه به دنبال توجیهی برای فروش تسلیحات خود می باشند.

“احمد بخشایشی” در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران در خصوص اهداف سفر وزیر دفاع آمریکا به بحرین و حضور در کنفرانس امنیتی منامه، گفت: هدف چاک هیگل برای حضور در کنفرانس امنیتی منامه فروش اسلحه و تجهیزات جنگی به کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس است.

وی ادامه داد: مقامات آمریکایی با گسترش موج ایران‌هراسی در منطقه درصددند تا جمهوری اسلامی ایران را نوعی تهدید برای کشورهای خاورمیانه قلمداد کنند تا از این رو با انعقاد قرارداد نظامی با کشورهای عربی منطقه تجهیزات و سلاح‌های نظامی خود را به فروش برسانند.

بخشایشی تاکید کرد: اصول سیاست‌های غرب و آمریکا بر پایه سودآوری است، از این رو آمریکا و غرب منفعت‌ خود را در تهدید نشان دادن ایران برای منطقه و جهان می‌بینند، بنابراین آمریکا با ایجاد نگرانی‌هایی در میان کشورهای عربی منطقه به دنبال توجیهی برای فروش تسلیحات خود  می باشند.

این کارشناس سیاست خارجی در پایان خاطر نشان کرد:  تمام تهدیدات علیه جمهوری اسلامی ایران سبب سود آمریکا  و غرب خواهد بود تا بتوانند قراردادهای نظامی را با کشورهای عربی ایجاد کنند و از این طریق به سود سرشاری دست یابند.

انتهای پیام/

 


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.