غرب می‌خواهد از اهرم رابطه اقتصادی خود با کشورهای آسیایی علیه ایران استفاده کند

۲۶م اسفند ،

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: دو نکته در مورد این تصمیم غرب حائز اهمیت است نکته اول این که غربی‌ها شاهد این مسئله می باشند که نگاه جمهوری اسلامی به آسیاست و روابط خوبی با کشورهای آسیایی دارد و ثانیا حجم روابط تجاری با کشورهای آسیایی در حد قابل قبول بوده و به همین جهت غرب می‌خواهد از این اهرم برای فشار بیشتر به این کشورها در جهت تشدید تحریم‌ها علیه ایران استفاده کند.

حجت‌الاسلام حسین سبحانی‌نیا نماینده نیشابور در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران با اشاره به اقدام معاون وزیر دارایی آمریکا در مورد تشویق کشورهای شرق آسیا در مورد تحریم ایران گفت: بالطبع سیاست اصلی آمریکا نسبت به ایران تغییر نکرده و این سیاست به صورت خصمانه و تشدید تحریم‌ها برعلیه ایران است.

وی با بیان این مطلب که منشا این سیاست دوگانه گاهی در قالب گفتگو و مذاکره و گاهی در قالب تحریم‌ها خود را نشان می‌دهد ادامه داد: در حال حاضر نیز در راستای همین سیاست غربی‌ها قصد دارند از روابط اقتصادی و سیاسی خود با کشورهای شرق آسیا علیه ایران استفاده کنند.

سبحانی‌نیا با ذکر این مهم که دو نکته در مورد این تصمیم غرب حائز اهمیت است تصریح کرد: نکته اول این که غربی‌ها شاهد این مسئله می باشند که نگاه جمهوری اسلامی به آسیاست و روابط خوبی با کشورهای آسیایی دارد و ثانیا حجم روابط تجاری با کشورهای آسیایی در حد قابل قبول بوده و به همین جهت غرب می‌خواهد از این اهرم برای فشار بیشتر به این کشورها در جهت تشدید تحریم‌ها علیه ایران استفاده کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: در آستانه مذاکرات کارشناسی استانبول و همین‌طور دور دوم نشست ایران و ۱+۵ برای غرب مهم است که بتوانند از این اهرم برای رسیدن به اهداف خود استفاده کنند،ضمن این که کشورهای آسیایی کمتر به تصمیم‌های وضع شده علیه ایران توجه داشته‌اند.

نماینده نیشابور با اشاره به این مطلب که سفر معاون وزیر امور دارایی آمریکا با هدف هماهنگی سیاست‌های آمریکا در جهت تشدید تحریم‌های اقتصادی علیه ایران با کشورهای آسیایی است ادامه داد: کشورهای غربی با این گمان که می‌توانند با تشدید تحریم‌ها جمهوری اسلامی را متقاعد به واگذاری امتیاز کنند این کار را انجام می‌دهند که از بزرگترین اشتباهات غربی‌هاست.

وی در پایان با اشاره به این مطلب که آمریکا و غرب ظرفیت‌های جمهوری اسلامی ایران را بعد از چندین سال نشناخته‌اند خاطر نشان کرد: آمریکا و غرب خیال می‌کنند که با این حرکات می‌توانند به مقاصد خود دست پیدا کرده و جمهوری اسلامی را وادار به مواضع عقب نشینی از اصول خود کنند اما کاملا در اشتباه‌اند.

انتهای پیام//


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.