غرب ناگزیر است حقوق هسته‌ای ایران را به رسمیت بشناسد

اردیبهشت ۱۴۰۳

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: به رسمیت شناختن حقوق هسته‌ای ایران توسط غرب به سبب ناکامی‌های آنان در درگیری‌ها و جنگ‌های داخلی در بعضی کشورهای منطقه همچون مصر، افغانستان، عراق و سوریه است.

“مصیب نعیمی” در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی ممتاز نیوز، دربارهٔ تاثیرگذاری ایران در حل بحران سوریه گفت: تحولات منطقه طی سال‌های قبل در ابعاد مثبت و منفی همواره متاثر از یکدیگر بوده است.
 
وی افزود: شکست صهیونیست‌ها و هم‌پیمانانش در جنگ ۳۳ علیه حزب‌الله لبنان، آنها را بر آن داشت تا به بحران داخلی سوریه دامن بزنند.
 
نعیمی ادامه داد: در بحران سوریه، دو جبهه قرار داشته که در یک سو مخالفان نظام بشار اسد همچون غرب و هم‌پیمانانش در منطقه و از سوی دیگر محور استکبارستیز اعم از جمهوری اسلامی ایران، روسیه و عراق و چین و لبنان حضور دارند.
 
این کارشناس سیاست خارجی تصریح کرد: به رسمیت شناختن حقوق هسته‌ای ایران توسط غرب به سبب ناکامی‌های آنان در درگیری‌ها و جنگ‌های داخلی در بعضی کشورهای منطقه همچون مصر، افغانستان، عراق و سوریه است.  
 
نعیمی با اشاره به اعلام آمادگی دولت سوریه برای حضور در نشست ژنو ۲ اظهار داشت: به سبب اختلافات میان مخالفان سوری از یک سو و تنش میان آمریکا و دیگر هم‌پیمانانش بر سر مسئله سوریه، همواره شاهد تعارض و دوگانگی میان آنان هستیم.   
 
وی تصریح کرد: ایران با بهره گیری از موقعیت استراتژیک بالای سیاسی و اقتصادی در منطقه برای حل بحران‌های خاورمیانه تنها جایگاه ویژه خود  را به سایر کشورها نشان داده و از هرگونه دخالت در امور داخلی آنها پرهیز کرده است.
 
نعیمی ادامه داد: سیاست صلح‌جویانه کشورمان در حمایت از حقوق ملت‌ها مزید بر قدرت ایران است و غرب و هم‌پیمانانش می دانند که نمی‌توانند بدون حضور کشورمان به عنوان یک عضو گره‌گشا، امنیت را در منطقه به وجود آورند.

این کارشناس سیاست خارجی در پایان خاطر نشان کرد:  موضع جمهوری اسلامی ایران در خصوص سوریه از همان ابتدا تاکید بر گفتگو و دیپلماسی بود و همواره مخالفت خود را با گزینه نظامی از سوی آمریکا و هم پیمانانش برای پایان دادن به بحران سوریه اعلام کرده است.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.