غرب نتوانسته برنامه هسته ای ایران را متوقف کند/تهدید نخ نمای همه گزینه ها روی میز است

روز گذشته در پی عدم موفقیت تحریم ها و تهدیدها علیه ایران برای توقف برنامه هسته ای صلح آمیز آن، رسانه های غربی بیشتر به اتهامات وزیر دفاع آمریکا علیه ایران و تهدید به اقدام نظامی علیه ایران پرداختند که ظاهرا صرفا برای تسکین مقامات صهیونیست است. همچنین در این میان برخی رسانه ها به بهانه حکم دادگاهی در آمریکا مبنی بر پرداخت غرامت از سوی ایران و القاعده به بازمانده های حادثه یازده سپتامبربه طرح اتهام و جوسازی علیه ایران پرداخته و ایران را متهم به پناه دادن به القاعده کردند.

روزنامه واشنگتن پست چاپ آمریکا در خصوص بازدید وزیر دفاع آمریکا از سرزمینهای اشغالی و گفتگوی او با همتای صهیونیستش نوشت ایستادن وزیر دفاع آمریکا در کنار همتای اسرائیلی اش به این معنی است که آمریکا برای توقف برنامه هسته ای ایران جدی است و ممکن است نهایتا به اقدام نظامی علیه تاسیسات هسته ای ایران متوسل شود.

واشنگتن پست همچنین به موضع وزارت خارجه چین در قبال تحریم بانک چینی کنلون پرداخت و نوشت چین معتقد است همکاریهایش با ایران بر اساس قوانین بین المللی است و از آمریکا خواسته تا تحریم این بانک چینی را لغو کند و به منافع ملی چین آسیب نرساند.

همچنین روزنامه آمریکایی بوستون گلوب با پرداختن به اظهارات وزیر دفاع آمریکا در سرزمین های اشغالی و تهدید ایران به حمله نظامی نوشت در عین حال وزیر دفاع آمریکا خواستار صبر و تحمل اسرائیل در قبال ایران شد و گفت در حال حاضر حمله نظامی علیه تاسیسات هسته ای ایران کارساز نخواهد بود.

 سایت انگلیسی “تایمز” نیز در ادامه جو سازی های غربی ها علیه ایران مدعی شد دادگاهی در آمریکا، القاعده و ایران را که از القاعده حمایت می کند به پرداخت غرامت ۶ میلیارد دلاری به بازمانده های حادثه یازده سپتامبر سال ۲۰۰۱ نیویورک کرد.

روزنامه صهیونیستی ” جروزالم پست ” نیز  به اظهارات “شائول موفاز” رئیس بزرگترین حزب مخالف نخست وزیر رژیم صهیونیستی پرداخت و نقل از او نوشت : نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل با بزرگ کردن موضوع هسته ای ایران سعی می کند افکار عمومی را از مشکلات اقتصادی و طرح اقتصادی اش منحرف کند تا بتواند در سایه آن مالیات و قیمت سوخت را افزایش داده وهزینه های اجتماعی را هم کم کند.

دیگر روزنامه صهیونیستی ” هاآرتص ” در خصوص وعده و وعیدهای وزیر دفاع آمریکا به مقامات رژیم صهیونیستی مبنی بر جدی بودن آمریکا برای متوقف کردن برنامه هسته ای ایران ، به طور ضمنی به سردرگمی و ناتوانی غرب و متحدان صهیونیستش در خصوص برنامه هسته ای ایران اشاره کرده و از قول نخست وزیر رژیم صهیونیستی نوشت: بیانیه های آمریکا در ابراز همبستگی با اسرائیل و تضمین های آمریکا مبنی بر اینکه هنوز گزینه های نظامی در قبال ایران روی میز است همگی نتوانسته اند ایران را متقاعد کنند تا دست از برنامه هسته ایش بکشد  


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.