غرضی: از ظرفیت‌های قانون اساسی به خوبی استفاده نشده است

۱۶خردادماه،

سیدمحمد غرضی گفت که قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به اندازه لازم و کافی، ظرفیت در کشور تولید کرده است و با استفاده از همین ظرفیت‌ها می‌توان مشکلات کشور را حل کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در گفت‌وگوی خود در شبکه خبر سیما در پاسخ به پرسشی دربارهٔ ظرفیت‌های قانون اساسی کشور و چگونگی مطابقت اختیارات و وظایف رییس‌جمهور، به تعریف سیاست داخلی اشاره کرد و افزود: سیاست داخلی در واقع انعکاس استعداد مردمی است که در یک کشور زندگی می‌کنند.

وی با اشاره به رای ۹۸٫۲ درصد مردم به جمهوری اسلامی در ابتدای پیروزی انقلاب، خاطرنشان کرد: در ایران انعکاس استعداد مردمی بسیار وسیع و مناسب است و قانون اساسی به اندازه لازم و کافی ظرفیت تولید کرده ولی متاسفانه از این ظرفیت به خوبی استفاده نشده، در حالیکه این ظرفیت بسیار فراگیر است.

این کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری با بیان اینکه “در طول سال‌های خدمتم و در اجرای کارم هرگز با مانع قانونی مواجه نبوده‌ام”، افزود: بنابراین تاکید دارم که هم ظرفیت قانون اساسی، هم انعکاس استعداد مردم و هم مجموعه درخواست‌ها در کشور قابل عمل است.

غرضی در برابر این پرسش که “آیا بخش‌هایی از قانون اساسی وجود دارد که اجرا نشده باشد و شما بخواهید آن را احیا کنید؟” پاسخ داد: بله؛ به طور مثال در موضوع اقتصاد، قانون اساسی به صراحت بیان کرده که دولت باید خدمتگزار باشد و نباید در اموال عمومی و خصوصی مردم دخالت کند. من می‌گویم تورم، دست کردن دولت در جیب مردم است و این همان چیزی است که قانون اساسی دولت را از آن نهی کرده است؛ بنابراین قانون اساسی به دقت به این مساله اشاره کرده و در اصل ۷۵ و بعضی اصول دیگر به آن پرداخته است.

ادامه دارد…


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.