غریب‌پور و حافظ به دبی می‌روند/ اجرای ˝لیلی و مجنون˝ در پاییز

اردیبهشت ۱۴۰۳

کارگردان پیشکسوت تئاتر واپرای عروسکی از اجرای اپرای حافظ در شهر دبی امارات خبر داد.

بهروز غریب‌پور در گفتگو با خبرنگار تئاتر هنرآنلاین اظهار کرد: به دعوت مسئولان تئاتر شهر دبی در کشور امارات قرار شد پس از پایان ماه مبارک رمضان اپرای عروسکی حافظ را در دبی به صحنه خواهیم برد.

وی تصریح کرد: این اجرا در ادامه برنامه‌های قبل رپرتوآرهای گروه آران انجام می‌شود که البته دعوت به پیش از اینها باز می‌گردد اما از آنجا که گروه آمادگی اجرا نداشت و شرایط سفر مهیا نبود زمان اجرای اپرای حافظ به بعدِ ماه مبارک رمضان موکول شد.

غریب‌پور با اعلام خبر اجرای اپرای عروسکی “لیلی و مجنون” همزمان با آغاز فصل پاییز گفت: این اپرا اولین بار توسط “عزیز حاجی بیّف” آهنگساز نامدار آذربایجانی در سال ۱۹۰۸ نوشته شده و چه در زمان حیات خودش و چه پس از آن بارها اجرا شده است.

وی ادامه داد: هم‌اکنون مراحل ساخت عروسک‌های نمایش را سپری می‌کنیم؛ ” لیلی ومجنون” به زبان آذری اجرا می گردد و برای تمام فارسی زبانهایی که اثر بی نظیر نظامی گنجوی را خوانده اند و همچنین برای تمامی آذری زبانهای ایرانی قابل فهم خواهد بود.

بر اساس این خبر، از روز اول اردیبهشت ماه اپرای “مولوی” غریب‌پور در تالار فردوسی اجرا شد و پس از آن بر اساس زمان بندی انجام شده اپرای “رستم و سهراب” به صحنه رفت و با استقبال کم‌نظیر مخاطبان مواجه شد.

انتهای پیام/۵۲/۵۳
 


آخرین خبرها
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.