غضنفری: ایران آماده است دستاوردهای خود را در اختیارمردم انقلابی تونس قرار دهد

به گزارش ایرنا، ‘ مهدی غضنفری’ که در راس هیاتی از بخش دولتی و خصوصی ایران برای شرکت در یازدهمین کمیسیون مشترک همکاری ایران و تونس به این کشور سفر کرده است، روز چهارشنبه با ‘ محمد الامین الشخاری’ وزیر صنایع تونس دیدار و گفت وگو کرد.

غضنفری در این دیدار که ‘ پیمان جبلی’ سفیر جمهوری اسلامی ایران در تونس نیز حضور داشت، بر ضرورت حفظ دستاوردهای انقلاب مردم تونس واعلام حمایت ایران از تلاش های آنان برای حفظ استقلال خود تاکید کرد.

وی که ریاست طرف ایرانی در کمیسیون مشترک همکاری های ایران و تونس را برعهده دارد، گفت : درک می کنیم مردم و دولت انقلابی تونس با سختی هایی روبه رو باشند و از این رو ما آمادگی خود را برای همکاری با تونس به منظور گذر از این مرحله حساس تاریخی اعلام می کنیم.

وزیر صنعت ، معدن و تجارت ایران اظهارداشت: امضای اسناد و یادداشت های تفاهم در پایان کمیسیون مشترک همکاری دو کشور به منزله جاده ای است که برای رسیدن به مقصد نیازمند وسایل و امکانات مناسب حرکت هستیم و دو کشور باید با مشارکت و همکاری زمینه حرکت سریع را فراهم کنند.

غضنفری با تاکید بر ضرورت فعال شدن بخش خصوصی دو کشور در زمینه هایی مانند صنایع غذایی ، واگن سازی ، ساخت نیروگاه و جاده، دارو و بهداشت، نفت و پتروشیمی، خودروسازی ، مسکن سازی، معدن، فولاد، مس ، آلومینیوم ، لوازم خانگی و مصالح ساختمانی ، گفت که دو کشور باید برای تامین خط اعتباری لازم همکاری کنند.

وی خاطرنشان کرد: کشور مستقل و انقلابی تونس شاید از سوی برخی کشورهایی که از پیروزی انقلاب مردم آن ناراضی هستند تحت فشار قرار گرفته باشد اما درهای ایران به روی دولت و ملت تونس باز است و انتظار ما فقط تعامل سازنده و برادرانه دو کشور مسلمان است.

وزیر صنعت ، معدن و تجارت به پیشرفت های ایران در عرصه های ، های تکنولوژی و نانو تکنولوژی اشاره کرد و گفت که ایران آماده است با طرف تونسی در این زمینه ها همکاری کند و به جوانان انقلابی و تحصیل کرده تونسی آموزش بدهد.

غضنفری با ابراز خرسندی از اراده دولت و ملت تونس برای گسترش و توسعه همکاری ها و روابط با جمهوری اسلامی ایران بررفع هرگونه مانع بر سرراه این اهداف مهم با همکاری تهران و تونس تاکید کرد.

خاورم ** ۱۳۲۴

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۳۶۷۷۵


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.