غضنفری: قیمت‌گذاری مواد اولیه نباید با ارز ۳۵۰۰ تومانی انجام شود

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ سهشنبه ۱۶آبان۹۱،

172.8.90.photo.jpg

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: قیمت گذاری مواد اولیه نباید با ارز ۳۵۰۰ تومانی انجام شود چرا که در غیر این صورت چرخه تولید دچار مشکل می‌شود.

به گزارش تفسیری خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مهدی غضنفری با اشاره به این‌که باید تلاش کنیم کالاهای با ارزش افزوده بالاتر از کشور صادر شود تاکید نمود: مواد اولیه و کالاهای نیمه ساخته مانند محصولات پتروشیمی و فلزات بهتر است به جای صادرات در چرخه تولید داخل مورد استفاده قرار گیرند تا ارزش افزوده بیشتری نصیب کشور شود.

در همین حال محسن صالحی‌نیا معاون امور اقتصادی و صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز در یک برنامه تلویزیونی با اشاره به این‌که در مورد بعضی مواد اولیه صنایع مانند پتروشیمی محدودیت داشتیم گفت: تصمیم به ممنوعیت صادرات ۵۲ قلم کالا به همین سبب گرفته شد تا مواد اولیه مورد نیاز صنایع راحت‌تر در داخل کشور تامین شود.

وی گفت:‌ ترجیح ما این است که مواد اولیه‌ای مانند محصولات پتروشیمی در داخل فرآوری و با ارزش افزوده بیشتری صادر شوند تا ارز بیشتری نصیب کشور شود.

او با اذعان به این که گمرک ایران به صورت خودسرانه اقدام به ممنوعیت صادرات بعضی کالاها نموده است گفت: امیدواریم این کار به سریعی اصلاح شود.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.