غفلت از توسعه علمی، بنیانهای اقتصادی و اجتماعی کشور را سست می‌ کند

گردآوری توسط گروه آموزش ممتازنیوز

پیام سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی به مناسبت آغاز سال تحصیلی:

خبرگزاری آریا-سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی به مناسبت آغاز سال تحصیلی ۹۳-۹۲ پیامی صادر کرد.

به گزارش آریا به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی دانشگاه آزاد اسلامی، متن کامل پیام دکتر حمید میرزاده به شرح زیر است:

باسمه تعالی

وَ عَلَّمَ ءَاَدَمَ الاَسماءَ کُلَّ‌ها

آدم از همانجا که با علم باریتعالی تعلیم یافت، شایسته سجده ملائک شد. اصلاً تعلیم انسان اوج خلاقیت و هنر شگفت خداوند در امر آفرینش است. به قول شهید ثانی، خداوند از آن جهت به وصف اکرمیت و نامحدود بودن کرامتش توصیف شد که علم و دانش را به بشر ارزانی داشت. راستی هیچ مزیتی جز علم و دانش، معیار فضیلت برای انسان به شمار نرفته است.

به راستی علم و دانش، چراغ پرفروغ دل انسان ­هاست و امروز میزان توانمندی و رفاه ملت­‌ها رابطه مستقیم با شاخص توسعه علمی آن­‌ها دارد. بنابراین دانشگاه، جایگاه مقدسی است که در آن، انسان­‌های با فضیلت رشد می‌­کنند و جان و دل خود را با چراغ علم و دانش یعنی بهترین هدیه الهی به انسان، روشن می‌­سازند و هم زمینه توانمندی و رفاه جامعه خود را فراهم می‌­آورند.

واژه مهر برای ما ایرانیان معنایی دو گانه دارد؛ از یک سو به معنای مهربانی و همدلی است و از سوی دیگر بهاری است که شکوفه­های آن حضور مجدد دانش­آموزان و دانشجویان در مدارس و دانشگاههاست.

امروز با شتاب فراگیر تحولات علمی و تکنولوژیکی و رابطه مستقیم رفاه اجتماعی با توسعه علم و فناوری، مشارکت در تولید علم و تبدیل آن به ثروت، به یک مسابقه جهانی بین ملت­‌ها تبدیل شده است.

اینجاست که مسوولیت دانش­­آموزان، دانشجویان، اساتید و فرهیختگان، برای توسعه کشور دو چندان می‌­شود. غفلت از توسعه علمی کشور، آثار زیانباری دارد که نسلهای آینده را رنجور و بنیانهای اقتصادی و اجتماعی کشور را سست می‌­کند.

آغاز سال تحصیلی جدید در دانشگاه آزاد اسلامی تداوم آموزش­‌ها و پژوهش ­های پیشرفته برای مشارکت در تولید علم و تبدیل دانش به ثروت و زمینه­ساز حماسه اقتصادی خواهد بود که مقام معظم رهبری بر آن تأکید فرموده­اند.

اینجانب به همه­ی همکاران فرهیخته، دانش­آموزان و دانشجویان عزیز در سراسر کشور و به ویژه دانشگاه آزاد اسلامی، آغاز سال تحصیلی جدید را تبریک عرض می‌­کنم و از خداوند علیم و حکیم برای یکایک این عزیزان آرزوی سلامتی و موفقیت دارم.

حمید میرزاده

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی


خبرگزاری ممتاز به نقل از آریا
باز نشر: پایگاه اینترنتی خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.