غفوری‌فرد: بازنگری در قانون انتخابات برای ساماندهی و قانونمندتر کردن احزاب ضروری است/ راه‌چمنی: احمدی​نژاد را جزء اصولگرایان می‌دانیم

۲۰م آذر ،

حسن غفوری فرد با تاکید بر ضرورت اصلاح قانون احزاب، گفت: هر مقدار نقش احزاب در فعالیت ها و عرصه‌ های مختلف سیاسی پررنگ تر باشد سبب افزایش مشارکت مردم در تصمیم گیری ها و صحنه ها مختلف سیاسی بخصوص انتخابات خواهد شد.

وی با تاکید براینکه در بازنگری قانون تازه باید فعالیت احزاب آزادانه تر باشد، تصریح کرد: آنچه که سبب اقتدار نظام می گردد مشارکت مردم در صحنه های مختلف سیاسی از جمله انتخابات است که این مهم خواست و مطالبه رهبری نیز هست؛ بنابراین با اصلاح قانون احزاب می توان این مشارکت را افزایش داد.

غفوری فرد خاطرنشان کرد: در زمان تدوین قانون احزاب تعداد احزاب محدودتر بود اما امروز بیش از ۲۰۰ حزب از وزارت کشور تاکنون مجوز فعالیت گرفته اند لذا بازنگری در قانون انتخابات به منظور ساماندهی این احزاب و قانونمند کردن فعالیت آنان به همراه پررنگ شدن نقششان در جامعه ضروری است.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی، همچنین با ناکید براینکه باید احزاب بیشتری از ایران عضو مجمع احزاب آسیایی شوند گفت: با تغییر قانون احزاب و تشکیل نهاد تازهی برای هماهنگی میان آنان همچون خانه احزاب می توان در شناساندن احزاب ایران در مجامع بین المللی بهره برد.

غفوری فرد افزود: طبق قانون مجمع احزاب آسیاسی (آی کپ) هر حزبی که یک صدم نمایندگان و یا حداقل سه نفر از نمایندگان مجلس را داشته باشد می تواند عضو این مجمع شود که طبق این قانون حداقل ۲۰ حزب ایرانی می توانند عضو آی کپ شوند بنابراین باید با تغییر قانون تحولاتی در نظام حزبی کشور ایجاد کرد.

وی خاطرنشان کرد : افزایش تعداد احزاب ایرانی در آی کپ سبب افزایش اقتدار نظام و تاثیرگذاری مواضع آن در منطقه و آسیا خواهد شد؛ چراکه اگر چند حزب در مورد مسائلی چون ایران هراسی، حق استفاده صلح آمیز ایران از انرژی هسته ای و محکوم کردن اقدامات رژیم صهیونیستی موضع یکسان داشته باشند و یک حرف بزنند سبب نفوذ و تاثیرگذاری این مواضع در مجامع بین المللی خواهد شد.

دولت با حزب وارد انتخابات شود
دبیرکل حزب وحدت و همکاری ملی، در واکنش به بعضی تحلیل ها مبنی براینکه احمدی نژاد به تفکر اصلاح طلبانه گرایش پیدا کرده است، گفت: ما احمدی نژاد و دوستانش را طیفی از جبهه اصولگرایان می دانیم.
محمدرضا راه چمنی با تاکید براینکه حزب وحدت و همکاری ملی در انتخابات شرکت خواهد کرد، گفت: در انتخابات شرکت می کنیم و بعد از مشخص شدن کاندیداهای نهایی و بعد از تطبیق ویژگی آنان با شاخص های تعیین شده در حزب از یک کاندیدا حمایت خواهیم کرد.
دبیرکل حزب “وحدت و همکاری ملی” در پاسخ به این سوال که چرا در همایش طرح مناسک شرکت نکردید؟ گفت: ما حزب مستقلی هستیم و قصد عضو شدن در هیچ جبهه ای را نداریم.
راه چمنی همچنین در واکنش به بعضی تحلیل ها مبنی براینکه احمدی نژاد به تفکر اصلاح طلبانه گرایش پیدا کرده است، گفت: ما احمدی نژاد و دوستانش طیفی از جبهه اصولگرایان می دانیم.
دبیرکل حزب “وحدت و همکاری ملی” در مورد کاندیدای دولت نیز گفت: دولت اگر قصد ورود به انتخابات را دارد بهتر است مانند دیگر جریانات سیاسی با یک حزب شناسنامه دار وارد عرصه رقابتها شود و از آن طریق فعالیت سیاسی داشته باشد.
راه چمنی با بیان اینکه ما از افزایش احزاب و گروه های سیاسی استقبال می کنیم، خاطرنشان کرد: اگر جبهه پایداری منسوب به دولت است دولت می تواند از طریق آن وارد انتخابات شود و اگر با این جبهه اختلاف دارد باید در قالب یک جبهه و حزب تازه فعالیت کند و مواضع خود را شفاف به مردم اعلام کنند و در نهایت مردم از میان کاندیداها و جریانات مختلف یکی را انتخاب خواهد کرد.
/۲۹۲۲۰

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.