غول کتاب‌خانه‌های مجازی درصدد خرید ˝گودریدز˝

۱۴فروردین۱۳،

کمپانی آمازون، به عنوان بزرگترین فروشگاه اینترنتی، قصد دارد شبکه‌ اجتماعی مجازی ˝خواندنی‌ها˝ (Goodreads) را که در آن کاربران کتاب‌های جالب را به یکدیگر پیشنهاد می‌کنند، بخرد.

به گزارش هنرآنلاین، شبکه اجتماعی گودریدز در سال ۲۰۰۷ میلادی و در سان‌فرانسیسکو راه‌اندازی شد و تاکنون ۱۶ میلیون نفر عضو آن شده‌اند. گودریدز یکی از پرطرفدارترین شبکه‌های کتاب‌خوانان است.

کاربران این شبکه می‌توانند نظر خود دربارهٔ کتاب‌هایی که خوانده‌اند را با یکدیگر به اشتراک بگذارند، کتاب‌هایی را که جالب می‌دانند به هم پیشنهاد کنند و کتاب‌های تازهی را که ممکن است با سلیقه‌شان جور باشد پیدا کنند.

کاربران گودریدز همچنین می‌توانند از آن برای خرید کتاب از فروشگاه‌های اینترنتی، از جمله آمازون، استفاده کنند.

به نوشته بی.بی.سی، جزئیات مالی تملک گودریدز توسط آمازون هنوز روشن نیست. سرویس کتاب‌های الکترونیک آمازون رقبایی چون اپل و گوگل دارد.

آمازون فروشگاهی اینترنتی است که در آن خریداران و فروشندگان مختلف می‌توانند کالا مبادله کنند و این شرکت از هر معامله درصد کمی را به عنوان سهم خود برمی‌دارد. بنا به اعلام خود آمازون، درآمدش در پاییز قبل ۹۷ میلیون دلار بوده است.

گفتنی است، آمازون بابت سیاست‌هایی که برای اعلام درآمد خود دارد و استراتژی‌هایی که از آنها برای پرداخت مالیات کمتر استفاده می‌کند مورد انتقاد قرار گرفته است.

انتهای پیام/


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.