غیر متعهدها به سوی تولید پلت‌فرم مشترک خودرو حرکت کنند

دبیر انجمن قطعه‌سازان ایران خواستار بهره‌گیری از فرصت برگزاری اجلاس جنبش غیر متعهدها در تهران برای تولید پلت‌فرم و خودرو مشترک بین اعضای این جنبش شد.
ساسان قربانی اظهار کرد: کشورهایی همچون چین، هند، برزیل، مالزی، ترکیه، مکزیک، آفریقای جنوبی و مصر از جمله کشورهای دارای صنعت خودروسازی در بین اعضای جنبش غیر متعهدها هستند.
وی با بیان اینکه حضور سران این کشورها در تهران فرصت مغتنمی برای ارائه و پیگیری ایده طراحی و تولید پلت‌فرم و حتی خودرو مشترک بین برخی از این کشورهاست، خاطرنشان کرد: تولید پلت‌فرم مشترک امری متداول در بین خودروسازان بزرگ جهانی است که موجب کاهش شدید هزینه‌های تولید پلت‌فرم و خودرو می‌شود.
دبیر انجمن قطعه‌سازان ایران ادامه داد: بنابراین اعضای صاحب صنعت جنبش غیر متعهدها نیز می‌توانند در جهت تولید پلت‌فرم مشترک حرکت کنند. بسترسازی این کار باید از طریق سران صورت گرفته و اجرایی شدن‌ آن نیز از سوی وزیران صنعت و در نهایت قطعه‌سازان و خودروسازان کشورها پیگیری شود.
وی افزود: اگرچه این پلت‌فرم با سرمایه‌گذاری مشترک این کشورها تولید خواهد شد، اما هر کشوری می‌تواند مدل خودرو خاص خود را روی این پلت‌فرم تولید کند.
قربانی با بیان اینکه در حال حاضر پلت‌فرم بیشتر خودرو‌های در حال تولید در ایران قدیمی محسوب شده و فرصت صادرات چندانی برای آنها وجود ندارد، تصریح کرد: بنابراین اجلاس غیر متعهدها فرصت بسیار مناسبی برای تولید و استفاده از پلت‌فرم‌های جدید و به‌روز با کمترین هزینه و بالاترین تیراژ است.
دبیر انجمن قطعه‌سازان ایران تصریح کرد: برگزاری اجلاس سران غیر متعهدها در چنین سطح و وسعتی نشان دهنده ظرفیت‌های بالای ایران در شرایط تحریم کشورهای غربی بوده، بنابراین ضروری است که از این ظرفیت برای توسعه اقتصادی و صنعتی کشور استفاده شود.

پایان خبر/

تاریخ ارسال : سه شنبه ۷ شهریورماه
ساعت ارسال: ۱۷:۴۵


مجله ماشین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.