غیاثی با انتقاد ازشرایط کمیته داوران: صداقت نیست، حرف نمی‌زنم!/ داربی تافته جدا بافته است!

۲۹م دیماه ،

17-89.jpg

عضو کمیته داوران فدراسیون فوتبال که چندی است کمتر در رسانه‌ها حضور پیدا می‌کند از وضعیت موجود حاکم بر کمیته داوران انتقاد کرد.

رضا غیاثی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دربارهٔ اختلافش با کمیته داوران گفت: اعضای کمیته داوران حقوقی نمی‌گیرند و حق ایاب و ذهاب و حق جلسه هم ندارند. حتی در جلسات کمیته غذایی هم برای اعضا در نظر نمی‌گیرند. در چنین شرایطی اشخاصی که می‌خواهند عضو کمیته باشند و با وجود مشکلات، کار کنند، انتظار می‌رود حداقل حسن نیت و صداقت داشته باشند. وقتی چنین فضایی احساس نمی‌شود و بعضا حتی خلافش احساس می‌شود، آدم اگر نباشد، یا حرف نزند بهتر است و دوستی‌ها پابرجا می‌ماند.

وی ادامه داد: سعی می‌کنم از این پس خودم را بسیار درگیر مسائلی نکنم که نفعی برای جامعه داوری ندارد. بسیار هم مهم نیست که در این کمیته باشم یا نباشم. اگر دنبال پست و مقام بودم، همان‌هایی که تاکنون داشته‌ام برایم کافی است.

غیاثی در ادامه گفت: تا وقتی کفاشیان حکم نکرده است، عضو کمیته داوران هستم و در صورتی که ابلاغی از سوی فدراسیون مبنی بر لغو عضویت من صادر شود، آن را می‌پذیرم.

وی دربارهٔ عملکرد داوران فوتبال در طول فصل جاری هم گفت: به عنوان کسی که سال‌ها در تشکیلات داوری مسئولیت داشتم می‌گویم که هیچ سالی جدای از سال‌های دیگر نبوده و همه ساله انتقاد از داوران وجود داشته است اما امسال به نسبت سال‌های قبل اشتباه‌های تاثیرگذار داوران کمتر بوده و داوران بسیار خوب کار کرده‌اند. به هر حال هر جایی که انسان مسئول قضاوت است اشتباه وجود دارد.

وی ادامه داد: آن چیزی که امسال بسیار مطرح می‌شود حاشیه‌های داوری است، وگرنه قضاوت‌ها کمتر اشتباه داشته‌اند. دپارتمان داوری روز بعد از بازی‌ها فیلم آن‌ها را بررسی می‌کند و نکات مثبت و منفی کار داوران را با ارسال فیلم به خود آن‌ها تذکر می‌دهد. اما بسیار اشخاص فضا را بیهوده شلوغ می‌کنند و متاسفانه بعضی کارشناسان هم در برنامه‌هایی مثل برنامه ۹۰ حرف‌هایی می‌زنند که همه مردم هم می‌فهمند واقعیت خلاف گفته آن‌هاست.

غیاثی افزود: داوری ما روز به روز به جلو گام برمی‌دارد و مخصوصا داوران جوان بسیار بهتر از قبل کار می‌کنند. ضمن این که سیستم تازهی که در کمیته داوران به راه افتاده و ابلاغ‌ها از طریق ایمیل به داوران می‌رسد، کار را سرعت داده است.

عضو کمیته داوران فدراسیون فوتبال در ادامه به ایسنا گفت: کارهایی مانند ارسال ابلاغ‌ها از طریق اینترنت و بررسی فیلم‌ بازی‌ها و تهیه کلیپ از نکات مثبت و منفی آن‌ها و فرستادن آن کلیپ‌ها برای داوران کارهایی است که دنیا برای پیشرفت داوری‌اش انجام می‌دهد. ما هم به یاری خدا با انجام این قبیل کارها رو به جلو حرکت می‌کنیم.

وی دربارهٔ انتخاب داور داربی هم گفت: دپارتمان داوری در اقدامی صحیح، تا یک روز مانده به داربی داور را معرفی نمی‌کند. بسیار‌ها می‌گویند این بازی هم فقط سه امتیاز دارد و مانند بقیه بازی‌هاست ولی من معتقدم که این بازی تافته جدا بافته است و حساسیت بالایی دارد. دپارتمان داوری علاوه بر توانایی فنی داوران باید نکات دیگری را نیز برای انتخاب داور داربی در نظر بگیرد. به طور مثال نحوه قضاوت آن داور در بازی‌های قبل دو تیم سرخ و آبی در طول فصل جاری، نظر تیم‌ها و تماشاگران نسبت به داور و همچنین اخلاق خود داور از نکاتی می باشند که باید مورد بررسی قرار بگیرند. بعضی داوران با رفتارشان برای خود مشکل می‌آفرینند و بر عکس بعضی دیگر با عملکردشان جو را آرام می‌کنند. امیدوارم بهترین گزینه برای این کار انتخاب شود.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.