غیبت مجدد ایران در رقابتهای رده‌های پایه وزنه برداری آسیا

۰۵م آذر ،

رقابتهای وزنه برداری نوجوانان و جوانان آسیا بدون حضور تیمهای ایرانی در میانمار برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، رقابتهای وزنه برداری نوجوانان و جوانان آسیا درحالی طی روزهای قبل در میانمار برگزار شد که تیمهای ملی ایران برای دومین سال پیاپی در این دوره از مسابقات شرکت نکردند. نکته جالب این موضوع این است که تیم ملی نوجوانان ایران وقتی حدود دو ماه پیش نتوانست در رقابتهای جهانی در اسلواکی شرکت کند، در تورمنت جام پادشاهی تایلند شرکت کرد.

با این وجود، رقابتهای قهرمانی نوجوانان و جوانان آسیا با حضور بیش از ۲۰ کشور آسیایی برگزار شد و در بخش نوجوانان پسر تیمهای چین تایپه، عراق و ازبکستان، عنوانهای اول تا سوم را بدست آوردند. نکته بسیار مهم در بخش نوجوانان رکوردشکنی “محمد کرار” وزنه بردار عراقی بود که در وزن ۶۹ کیلوگرم، با رکورد ۱۴۴ کیلوگرم در یکضرب و ۳۱۲ کیلوگرم در مجموع، دو رکورد نوجوانان جهان را بهبود بخشید.

در بخش جوانان پسر نیز، تیمهای چین، ازبکستان و ترکمنستان عنوانهای اول تا سوم را به خود اختصاص دادند. در این رده سنی و در بخش زنان نیز “جو پوک هیان” از کره شمالی با رکورد ۱۳۶ در دسته۶۳ کیلوگرم رکورد دوضرب جوانان جهان را بهبود بخشید.

به گزارش ایسنا، رقابتهای وزنه برداری نوجوانان و جوانان آسیا به عنوان یک رقابت رسمی در قاره کهن محسوب می گردد که کسب مدال در این دوره از رقابتها به نسبت یک تورنمنت بین المللی، اعتبار به مراتب بیشتری برای وزنه برداران خواهد داشت.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.