غیبت ۴۰ درصد داوطلبان در اولین روز آزمون ارشد علوم پزشکی

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت از غیبت بیش از ۴۰ درصد داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد رشته‌های علوم پزشکی در اولین روز آزمون خبر داد و گفت: تعداد ۱۶ هزار و ۵۸ داوطلب در اولین روز آزمون ثبت نام کردند که ۴۰ درصد آنها در جلسه آزمون غایب بودند.

دکتر سعید هاشمی نظری در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: اولین روز آزمون کارشناسی ارشد گروه پزشکی سال ۱۴۰۰ از ساعت ۹ امروز پنجشنبه ۳۱ تیر آغاز شد و دومین روز آزمون نیز فردا جمعه اول مردادماه ۱۴۰۰ برگزار می‌شود. در واقع آزمون در چهار نوبت صبح و عصر برگزار می‌شود. آزمون نوبت اول از ساعت ۹ صبح آغاز و به مدت ۱۶۰ دقیقه برگزار شد.

وی در ادامه تصریح کرد: در نوبت اول این آزمون که ۱۶ هزار و ۵۸ نفر ثبت نام کرده بودند، تعداد ۹ هزار و ۵۶۲ نفر در آزمون شرکت کردند و ۶ هزار و ۴۹۶ نفر معادل ۴۰ درصد غایب بودند.

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی تاکید کرد: تعداد غایبین سال گذشته در آزمون کارشناسی ارشد رشته‌های علوم پزشکی حدود ۴۲ درصد بوده است.

هاشمی در ادامه با اشاره به شرکت تعداد ۷۲ هزار و ۸۶۵ داوطلب در آزمون ارشد رشته‌های علوم پزشکی سال ۱۴۰۰ تصریح کرد: این آزمون در حوزه‌های امتحانی تعیین شده با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد.

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی تاکید کرد: به طور کلی آزمون کارشناسی ارشد رشته‌های علوم پزشکی در ۵۴ رشته و مجموعه امتحانی شامل ۱۱ مجموعه و ۴۳ رشته امتحانی برای پذیرش ۸۵ رشته پذیرنده دانشجو در ۳۱ شهر امتحانی با ۳۵ حوزه دانشگاهی برگزار می‌شود.

هاشمی با اشاره به ابتلای تعداد ۴۳۶ داوطلب به کرونا ویروس، افزود: با توجه به تعطیلی و شرایط کنونی استان تهران، با مراجع ذیربط مکاتبه شده تا داوطلبان سطح استان با ارائه کارت ورود به جلسه، بتوانند در محل حوزه خود حضور یابند.

وی تاکید کرد: انتخاب رشته محل کلیه داوطلبان مجاز در آزمون کارشناسی ارشد گروه پزشکی در روزهای ۲۳ تا ۲۶ مردادماه انجام می‌شود و اسامی نهایی پذیرفته شدگان به همراه کارنامه نهایی آزمون کارشناسی ارشد گروه پزشکی ۲۷ شهریورماه ۱۴۰۰ اعلام می‌شود.

هاشمی افزود: ثبت نام پذیرفته شدگان در دانشگاه‌ها اواخر شهریور ماه از طریق سامانه دانشگاه محل پذیرش انجام می‌شود.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.