غیرمتعهدها گام‌های اساسی برای سیاست، اقتصاد و رسانه بردارند

حجت‌الاسلام والمسلمین ‘ابوالقاسم علیزاده’ روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا افزود: امروز گلوگاه سیاسی، اقتصادی و رسانه‌ای دنیا در اختیار استکبار جهانی و صهیونیست‌ها است و آنها به دنبال تسلط بر افکارعمومی جهان هستند.

وی با اشاره به پیام‌ها و بازتاب‌های شانزدهمین اجلاس غیرمتعهدها اظهارداشت: نگرانی‌ها، تزلزل و تناقض‌گویی در جبهه استکبار به ویژه آنچه که توسط مقامات آمریکایی و رژیم صهیونیستی این روزها منعکس می‌شود، بهترین گواه بر بازتاب فوق‌العاده و تاثیرگذار اخبار اجلاس غیرمتعهدها در تهران است.

حجت‌الاسلام والمسلمین علیزاده خاطرنشان کرد: گردهم آمدن کارشناسان و مدیران ارشد بیش از ۱۲۰ کشور در اجلاس غیرمتعهدها، قطعا در سطح جامعه بین‌المللی و تنظیم ارتباطات جوامع و ملت‌ها اثرگذاری شگرفی را به دنبال خواهد داشت.

وی ادامه داد: ایجاد یاس و ناامیدی در اردوگاه استکبار و احساس غرور و عزت در اردوگاه ملت‌های مظلوم و جبهه ضد سلطه و ضداستکبار از جمله مهمترین بازتاب‌های اجلاس جنبش غیرمتعهدها تلقی می‌شود.

رییس سازمان بسیج طلاب و روحانیون کشور گفت: برگزاری اجلاس غیرمتعهدها در این مقطع زمانی و در این سطح، به میزبانی جمهوری اسلامی ایران، ترجمان شکست توطئه‌ها و تحریم‌ها علیه ایران است.

حجت‌الاسلام والمسلمین علیزاده افزود: یکی از اهداف مهم جبهه استکبار که این روزها با استفاده از شبکه رسانه‌ای تحت نفوذ خود آن را دنبال می‌کند، کم اهمیت جلوه دادن سطح اهمیت اجلاس غیرمتعهدها به میزبانی ایران است که تناقض گویی‌های آنها، گواه خوبی بر بطلان این نوع نگاه است.

وی با طرح این سوال که چرا سران استکبار نسبت به برگزاری اجلاس سران غیرمتعهدها به میزبانی ایران حساسیت نشان می‌دهند؟ گفت: این اجلاس در جهت انسجام بخشیدن به پتانسل‌ها و توانمندی‌های ضدسلطه و ضداستکباری در سطح بین‌الملل برگزار می‌شود و این همان چیزی است که جبهه استکبار خواستار شکست آن است.

حجت‌الاسلام والمسلمین علیزاده ادامه داد: با اتحاد کشورهای مستقل هیچگاه نظام‌های استکباری به اهداف شوم خود دست پیدا نخواهند کرد.

رییس سازمان بسیج طلاب و روحانیون کشور به اعضای جنبش غیرمتعهدها توصیه کرد: تعاملات بین‌المللی خود را در سطوح مختلف سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و حتی رسانه‌ای افزایش دهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین علیزاده افزود:امروز کشورهای عضو جنبش غیرمتعهدها باید اصول سه گانه ‘عدالت، حکمت و مصلحت’ که توسط رهبر معظم انقلاب برای منش دیپلماسی نظام جمهوری اسلامی ایران ترسیم شده است را در روابط بین‌المللی خود لحاظ کنند.

وی اظهارداشت: انتظار می‌رود هیات‌هایی که از ۱۲۰ کشور جهان در اجلاس سران جنبش غیرمتعهدها شرکت کرده‌اند رعایت حقوق ملت‌ها، مصالح ملی و عزت جوامع و کشورها را اصل قرار داده و با اعتماد به نفس و اعتماد به دیگر اعضای جنبش با قاطعیت در برابر جبهه استکبار و سران سلطه گر کشورهای استکباری بایستند و آنچه را که مصلحت ملت‌ها است در دستور کار خود قرار دهند.

وی ابراز امیدواری‌ کرد که با مدیریتی که جمهوری اسلامی ایران طی سه سال آینده بر جنبش غیرمتعهدها خواهد داشت، این جنبش بتواند سطح کیفی خود را به گونه‌ای ارتقاء دهد که در جامعه بین‌المللی،جنبش به یک سازمان عظیم و تاثیرگذار بین‌المللی تبدیل و از یک رسانه قابل اعتماد با برد بین‌المللی و اثرگذار برخوردار شود.

سیام**۷۳۷۸**۱۴۷۸

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۹۶۸۲۶


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.