فائزه هاشمی; ضرورت فرهنگ‌سازی و توانمندسازی بانوان در بخش تعاون

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

فائزه هاشمی رئیس فدراسیون ورزش بانوان کشور گفت: برنامه‌ریزی برای آموزش، فرهنگ‌سازی و توانمندسازی بانوان در بخش تعاون ضروری است تا بتوان سهم آنها را در این بخش محقق کرد.

خبرگزاری فارس: ضرورت فرهنگ‌سازی و توانمندسازی بانوان در بخش تعاون

خبراقتصادی: نشست کمیسیون بانوان اتاق تعاون با حضور مسئولان اتاق تعاون و نیز فائزه هاشمی رئیس فدراسیون ورزش بانوان کشور در این شهر برگزار شد.

در این مراسم که بسیاری از فعالان و مدیران اتحادیه‌ها و تعاونی‌های بانوان حضور داشتند، فائزه هاشمی با اشاره به جایگاه بخش تعاون اظهار داشت: یکی از مباحث مهمی که می‌تواند در روستاها و شهرستان‌های کوچک انجام شود، اطلاع‌رسانی و مشاوره به بانوان برای اطلاع از مزیت‌های تعاونی‌ها است، تا بتوان با وحدت و هم‌افزایی در یک بخش، زمینه همکاری و فعالیت و تولید را فراهم کرد.

وی گفت: در بنگلادش تجربه خوبی در خصوص پرداخت تسهیلات به مشاغل خانگی توسط یک بانک تخصصی (منظور بانک گرامین به معنای دهکده) وجود دارد که می‌توان از این موضوع الگوبرداری کرد و به نوعی این موضوع را در ایران هم اجرایی کرد.

رئیس فدراسیون ورزش بانوان کشور یکی از مباحث اصلی در این حوزه را آموزش و نیز فرهنگ‌سازی برای بانوان دانست و یادآور شد: اتاق تعاون ایران و کمیسیون بانوان می‌تواند با برنامه‌ریزی، زمینه آموزش در بخش‌های مختلف راه‌اندازی تعاونی‌ها، توانمندسازی و ایجاد دفاتر مشاوره برای روستاییان را فراهم کند، تا بتوان با تجمیع سرمایه‌های سرگردان این بخش، جایگاه تعاون را در بخش زنان ارتقاء داد.

هاشمی با اشاره به اینکه در طول انقلاب اسلامی، دولت‌های مختلف بر سر کار آمده‌اند، تصریح کرد: اگر بانوان تلاش نکنند نمی‌توانند حق خود و سهم بانوان را در کارها و برنامه‌ها بگیرند و نیاز داریم تا بانوان با وحدت و همکاری و تعامل بیشتر با یکدیگر، زمینه حضور خود در عرصه‌های تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی را فراهم کنند، تا از این طریق بتوانند به مشکلات خود رسیدگی کنند.

وی ادامه داد: دراختیار داشتن ۵ درصد پست‌های مدیریتی از سوی زنان برای آغاز خوب است و نه اینکه صرفاً به خاطر زن بودن مدیریت را به دست گیرند، بلکه بتوانند براساس تعهد، تخصص و توان انجام کار در سمت مدیر قرار گیرند.

به گفته وی، می‌توان برای آنکه مشکلات و نارسایی‌های بخش تعاون، راحت‌تر انجام شود و در صورتی که نیاز به تصمیم‌گیری در سطوح بالا دارد، می‌توان با نامه با آیت‌الله هاشمی اقدامات لازم برای این مباحث را فراهم کرد.


khabareghtesadi.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.