فارمابیز از تلاش ایران برای واردات دارو از هند خبر داد

۱۵م دیماه ،
ممتاز نیوز:‌ پایگاه اینترنتی دارویی هندی فارمابیز اعلام کرد که وزارت بهداشت ایران در تلاش است از هند دارو وارد کند، زیرا تحریم‌های مالی اعمال‌ شده علیه تهران دسترسی به دارو از کشورهای دیگر را محدود کرده است.

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از ایسنا، طبق گزارش پایگاه اینترنتی دارویی هندی فارمابیز، مقامات وزارت بهداشت ایران قصد دارند حدود ۲۸ نوع دارو از جمله کپسول، شربت و داروهای تزریقی از تامین‌کنندگان هندی وارد کنند.

به گزارش شبکه تلویزیونی بلومبرگ، قراردادهای احتمالی دنباله‌روی سفر اخیر هیات ۲۶ نفری هندی به تهران انجام می‌شود. هدف از این سفر بررسی فرصت‌ها در بخش دارویی بود.

رسول خزری، یک عصو کمیته بهداشت مجلس جمهوری اسلامی ایران در ماه نوامبر اعلام کرد که به سبب تحریم‌های اعمال شده علیه ایران تنها چند بانک بین‌المللی حاضرند تعاملات ارزی ایران را برای خرید دارو انجام دهند و به همین سبب تهران با کمبود داروهای وارداتی روبه‌رو شده است؛ وی از مقامات خواست برای جلوگیری از بحران تلاش کنند.

حسین علی شهریاری، ریسس کمیته بهداشت نیز در ماه نوامبر گفت که هزینه‌های تجهیزات دارویی نیز تقریبا به اندازه ۲۴۵ درصد افزایش یافته است.

منبع: ممتاز نیوز
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.