فاز دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها باید اجرا شود

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

عضو کمیسیون اقتصاد گفت: اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها در کشور اقدام مهمی است که نمی‌توان آن را نیمه کاره رها کرد و فاز دوم نیز جهت تکمیل فاز اول باید اجرا شود.

ناصر عاشوری قلعه رودخانی عضو کمیسیون اقتصاد مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران گفت: اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها در کشور اقدام مهمی است که نمی‌توان آن را نیمه کاره رها کرد و جهت تکمیل آن فاز دوم نیز باید اجرا شود.

وی افزود: در اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها اگر کار کارشناسی انجام شود، تورم به حداقل می‌رسد.

این عضو کمیسیون اقتصاد مجلس شورای اسلامی گفت: دولت در اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها باید از افزایش بی‌رویه قیمت‌ها جلوگیری کند و نیز افزایش قیمت معقول و منطقی را داشته باشد.

عاشوری قلعه رودخانی تصریح کرد: وظیفه دولت و بانک مرکزی حفظ ارزش پول ملی است و دولت باید از اقداماتی مانند تزریق نقدینگی بیش از حد متعارف که سبب کاهش ارزش پول ملی کشور می‌شود جلوگیری کند.

وی در پایان با اشاره به حذف دهک‌هایی که نیازمند به دریافت یارانه نیستند در فاز دوم اجرای این قانون گفت: در فاز دوم اجرای قانون هدفمندی باید آمار اشخاصی که یارانه دریافت می‌کنند  بازبینی شود چراکه در حال حاضر ۴ الی ۵ میلیون نفر بیش از آمار جمعیت کشور یارانه دریافت می‌کنند در اصل اشخاصی یارانه دریافت می‌کنند که وجود خارجی ندارند که دولت باید این آمار را اصلاح کند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.