فاز نخست نرم افزار جامع اجرای مفاد اسناد رسمی راه اندازی می شود

به گزارش روز دوشنبه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، ‘ محمد جعفر باقر زاده’ در گفت و گویی افزود: این طرح سال گذشته به صورت آزمایشی در استان اصفهان اجرا شد و نتایج خوبی به همراه داشته است.

این مقام مسوول در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ادامه داد: نرم افزار یاد شده، حاصل کارگروه تخصصی دفتر نظارت و هماهنگی اجرای اسناد رسمی است که با استاندارد سازی فرآیندهای مختلف و با همکاری دفتر توسعه فن آوری اطلاعات سازمان تهیه شده است.

باقر زاده گفت: با اجرای کامل این نرم افزار شاهد شفافیت بیشتر و سرعت در حیطه اجرای اسناد رسمی در کشور خواهیم بود.

مدیر کل دفتر نظارت و هماهنگی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور افزود: با امکاناتی که در این نرم افزار پیش بینی شده، این امکان برای مردم وجود دارد تا با داشتن شناسه و رمز عبور به سیستم مذکور وارد یا از طریق درخواست سرویس پیام کوتاه، پرونده های خود را پیگیری و از مراحل مختلف آن اطلاع یابند.

وی همچنین به قابلیت گزارش گیری آنی در این سیستم اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه این نرم افزار به مرکز داده های سازمان متصل است، این امکان وجود دارد تمامی عملیات اجرا در سراسر کشور نظارت شده و اقدامات واحدهای اجرا مورد بررسی و پیگیری قرار گیرد.

مدیرکل دفتر نظارت و هماهنگی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور افزود: زیرساخت های اجرایی فاز اول این نرم افزار در واحدهای اجرایی مراکز استان های تهران، کردستان، هرمزگان، چهارمحال و بختیاری، فارس، خراسان رضوی، گلستان و خراسان شمالی نصب و راه اندازی شده و در بیشتر واحدهای اجرای تابعه استان تهران نیز مراحل نصب و راه اندازی این نرم افزار به پایان رسیده است.

باقرزاده یادآور شد: پیگیری نصب زیرساخت های سخت افزاری و نرم افزاری در مابقی استان ها نیز با جدیت و مطابق با برنامه عملیاتی زمانبندی شده در حال اجرا است و روند این اقدامات به طور خاص در حال پیگیری و ارزیابی است.

بر اساس این گزارش مفاد اسناد رسمی برابر قانون قابلیت اجرایی در واحدهای اجرای ادارات ثبت اسناد و املاک را داشته و نیاز به طرح دعوی و مراجعه به محاکم قضائی برای استیفای حقوق و اجرای مفاد مصرح در اسناد رسمی نیست.

اجتمام**۹۱۴۰**۱۵۶۹

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۸۸۴۹۰


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.