فاصله طبیعی بین دندان‌های شیری چقدر است

فروردین ۱۴۰۳
ممتاز نیوز : جراح و دندانپزشک کودکان گفت: بین دندا‌ن‌های شیری کودک یک فاصله نرمال وجود دارد تا وقتی دندان دائمی – که بزرگتر از دندان شیری است – رویش پیدا می‌کند سر جای اصلی خود به طور ردیف و مرتب قرار بگیرد.

پریسا مهراشتیاق در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: به طور کلی اندازه دندان شیری کوچکتر از دندان دائمی است پس انتظار می‌رود که بین دندان‌های شیری یک فاصله نرمال وجود داشته باشد.

جراح و دندانپزشک کودکان گفت:‌ وقتی دندان شیری کودک کاملاً‌ ردیف و مرتب است، والدین خوشحال می باشند در صورتی که این دسته از کودکان باید از نظر ارتودنسی مورد بررسی قرار گیرند.

مهراشتیاق ادامه داد: وجود فاصله بین دندان شیری سبب می‌شود که دندان دامی فضای کافی برای رویش داشته باشد.

دندانپزشک کودکان با بیان این مطلب که هر فاصله دندانی نرمال نیست، تصریح کرد: بهتر آن است که فاصله بین دندان شیری توسط دندانپزشک کودکان بررسی شود چرا که بعضی مواقع وجود فاصله بسیار بین دندان شیری نشانگر بیماری خاصی است.

مهراشتیاق ادامه داد:‌ به طور مثال وجود فاصله می‌تواند نشانگر نبود دندان شیری باشد که در نهایت به فقدان جوانه دندان دائمی زیری منجر ‌می‌شود که نیاز به بررسی و مداخله درمانی دارد.

وی بیان داشت: البته وجود فاصله بین دندان‌های شیری می‌تواند به طور نادر در نتیجه یکسری تومورها باشد که نیاز به بررسی و مداخله زودهنگام را الزامی‌ می‌سازد.

جراح و دندانپزشک کودکان تصریح کرد:‌ وقتی دندان‌های دائمی پیشین فک بالا رویش پیدا می‌کند معمولاً این رویش با فاصله است که سبب نگرانی والدین می‌شود ولی با رشد فک و رویش دندان‌های نیش دائمی این فاصله بسته می‌شود.

مهراشتیاق ادامه داد: توجه به فاصله بین دندانی کودک الزامی است چرا که همیشه این فاصله نرمال نیست و طبیعی بودن و غیر طبیعی بودن این فاصله را یک دندانپزشک متخصص تشخیص دهد.

health Rss :salamatnews.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.