فاصله فرزندآوری بعد از ازدواج باید کمتر از سه و نیم سال باشد

مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: باید زوج ها را به خاطر سلامت جامعه به فرزندآوری ترغیب کنیم؛ برای سلامت نوزاد حتما زوج ها باید کمتر از سه سال ونیم، فرزندآوری داشته باشند.

فرزندآوری

به گزارش گروه سلامت ممتازنیوز به نقل از خبرگزاری دانا(داناخبر)، دکتر محمداسماعیل مطلق به ایرنا گفت: سال گذشته، رویکرد جدید سیاست های جمعیتی در وزارت بهداشت براساس میزان باروری کلی بالای ۲، تدوین شد و امسال اجرای این سیاست ها را آغاز می کنیم.

وی ادامه داد: برای اجرای سیاست های جمعیتی جدید، در اسرع وقت کارگاه هایی در پنج قطب کشور برگزار شده و آموزش های لازم در این زمینه به کارشناسان و پزشکان مراکز بهداشتی و درمانی ارایه می شود.

مدیرکل دفتر سلامت جمعیت وزارت بهداشت گفت: پس از اجرای این برنامه ها، آموزش های قبل از ازدواج، بعد از ازدواج، قبل از بارداری و پس از بارداری به خانواده ها ارایه می شود تا همه افرادی که مستعد ازدواج هستند، ازدواج کنند.

۱۱میلیون ایرانی در آستانه ازدواج

مطلق افزود: با توجه به اینکه ۱۱ میلیون ایرانی در آستانه ازدواج قرار دارند، از ارگان ها و وزارتخانه های دیگر کمک طلب می کنیم تا مسیر این ۱۱ میلیون نفر برای ازدواج، یک مسیر آسان باشد.

وی ادامه داد: به جوانان آموزش داده می شود که ازدواج موجب ارتقای سلامت فرد، زوج و جامعه شده و شاخص های سلامتی کشور را ارتقا می دهد.

فاصله فرزندآوری بعد از ازدواج باید کمتر از سه و نیم سال باشد

مدیرکل دفتر سلامت جمعیت وزارت بهداشت گفت: همچنین به زوج ها آموزش داده می شود که بعد از ازدواج، فرزندآوری داشته باشند، زیرا اکنون فاصله فرزندآوری بعد از ازدوج، بیش از سه ونیم سال است درحالیکه این رقم در اغلب کشورها به کمتر از سه و نیم سال می رسد.

مطلق گفت: باید زوج ها را به خاطر سلامت جامعه به فرزندآوری ترغیب کنیم؛ برای سلامت نوزاد حتما زوج ها باید کمتر از سه سال ونیم، فرزندآوری داشته باشند.

فاصله سنی فرزند اول و دوم باید ۳ الی ۵ سال باشد

وی افزود: همچنین فاصله فرزند اول تا دوم باید حدود سه تا حداکثر پنج سال باشد و بالاتر از این رقم قرار نگیرد، فاصله فرزندان دوم و سوم که اکنون بالای پنج ونیم سال است نیز باید به کمتر از پنج سال برسد.

مدیرکل دفتر سلامت جمعیت وزارت بهداشت با اشاره به تصویب یک فوریت طرح افزایش نرخ باروری و پیشگیری از کاهش رشد جمعیت در مجلس شورای اسلامی در فروردین سال جاری نیز گفت: این طرح از دو فوریت خارج شده و حتما در این قانون، سلامت مادر و کودکان آسیب پذیر لحاظ می شود.

بر اساس این گزارش، طرح افزایش نرخ باروری و پیشگیری از کاهش رشد جمعیت کشور که فروردین سال جاری به امضای ۸۲ نفر از نمایندگان مجلس رسید، دارای یک مقدمه توجیحی و چهار ماده است که در صورت تصویب نهایی این طرح در صحن علنی مجلس، مقرر می شود که تمام اقدامات راجع به سقط جنین، عقیم سازی مانند وازکتومی، توبکتومی و هرگونه تبلیغات راجع به تحدید موالید و کاهش فرزندآوری ممنوع بوده و مرتکب به مجازات مندرج در ماده ۶۲۴ قانون مجازات اسلامی محکوم خواهد شد.


خبرگزاری دانا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.