فاطمه آلیا: نامزد جبهه پایداری تغییر نخواهد کرد/ همه ابعاد شخصیت لنکرانی شناخته نشده است

۰۷اردیبهشت،

فاطمه آلیا، عضو شورای مرکزی جبهه پایداری، لنکرانی را کاندیدای نهایی پایداری‌ها می‌داند و معتقد است: «لنکرانی از رجل سیاسی محسوب می‌شود که از فیلتر شورای نگهبان عبور می‌کند.» گفت‌وگویی با فاطمه آلیا در مورد نامزد جبهه پایداری را در ادامه می‌خوانید:
برخی از اعضای جبهه پایداری مطرح کرد‌اند، این جبهه به شدت به دنبال کاندیدا‌توری سعید جلیلی بوده و ایشان نسبت به آقای لنکرانی ارجحیت داشته است؛ آیا این موضوع درست است؟
آنچه تاکنون به‌طور رسمی از سوی سخنگوی جبهه پایداری مطرح شده اینگونه نبوده است، بنابراین ما نمی‌توانیم مواضع شخصی اعضای جبهه پایداری را با موضع سخنگوی جبهه، هم‌وزن بدانیم.
به‌هرحال این سخن از سوی یکی از اعضای شورای مرکزی جبهه پایداری مطرح شده است.
بنده از سخنان دیگران اطلاعی ندارم.اما باید بگویم اینگونه نبوده که جبهه پایداری به شدت یا کم‌شدت به دنبال کاندیداتوری آقای جلیلی بوده باشد. همانطور که عرض کردم، برای کاندیداتوری، سه گزینه در جبهه به مرحله نهایی رسیدند که به اختیار خود این سه نفر گذاشته شد و در پایان آرا به سمت دکتر لنکرانی رفت.
خانم آلیا! گفته می‌شود؛ آقای جلیلی نپذیرفته کاندیدای جبهه پایداری شود زیرا می‌خواهد مستقل وارد انتخابات شود. آیا در جلسه‌ای که فرمودید با ایشان داشتید آقای جلیلی پاسخ منفی به جبهه پایداری دادند؟
اینها خبرها پایگاه اینترنتی‌هاست که معمولاً کسی این خبرها را تأیید نمی‌کند. البته بنده در این دیدار حضور نداشتم، اما بزرگانی که از سوی شورای مرکزی با دکتر جلیلی صحبت کردند چنین سخنانی را از سوی آقای جلیلی مطرح نکردند. در واقع بعد از اینکه این فرآیند طی شد و دکتر لنکرانی رسما معرفی شد بعضی از سیاست‌ها در این خصوص مطالبی عنوان کردند که اتفاقاً منابع آگاه این سخنان را تکذیب کردند. اینها فضا‌سازی‌های بیهوده برای رسیدن به اهداف خاص است.
یعنی آقای جلیلی سخنان منتسب به خودشان را تکذیب کردند؟
خیر؛ آقای جلیلی در این خصوص صحبت نکرده‌اند. بنده گفتم منابع آگاه در پاسخ به این خبر‌سازی‌ها سخنان آقای جلیلی را تکذیب کردند.
یکی از انتقاد‌هایی که در خصوص آقای لنکرانی مطرح است، اینکه بعضی ایشان را رجل سیاسی نمی‌دانند. از این رو پیش‌بینی می‌شود نتواند از فیلتر شورای نگهبان عبور کند، نظر شما در این خصوص چیست؟
تعیین رجل سیاسی برعهده شورای محترم نگهبان است. بنابراین هرکس غیر از این شورا در این خصوص اظهار‌نظر کند نمی‌توانیم برای آن وجاهتی قائل باشیم. شاید بعضی از ابعاد شخصیتی دکتر لنکرانی به سبب مسئولیت‌هایی که داشته‌اند، شناخته شده اما دیگر ابعاد شخصیت ایشان شناخته نشده است.
البته در همین مدتی که ایشان مسئولیت داشته‌اند فعالیت‌های سیاسی بسیار تأثیر‌گذاری در دوران دانشجویی و مدیریتی خویش انجام داده‌اند که مصداق رجل سیاسی در آن وجود دارد. به‌هرحال نظر نهایی را شورای نگهبان می‌دهد. آقای لنکرانی طبق تعریفی که از رجل سیاسی داریم جزو رجل سیاسی محسوب می‌شوند، زیرا جبهه پایداری و ویژگی‌ها و زندگینامه ایشان را بررسی کرده است.
اما این احتمال وجود دارد که آقای لنگرانی نتواند از فیلتر شورای نگهبان عبور کند، اگر این امر تحقق پیدا کند آیا جبهه پایداری کاندیدای دیگری را مورد حمایت قرار می‌دهد؟
اصلح تعریف خودش را دارد، اینگونه نیست که اگر این نشد آن می‌شود. اینها پیش‌بینی و احتمالاتی است برای مجموعه‌هایی که به هر قیمت بخواهند به قدرت برسند. جبهه‌ پایداری به دور از هر نوع قدرت طلبی در شرایط به اصلح رسیده و آن را معرفی کرده است.
۲۷۳۰۱

 

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.