فتحی پور از تهیه طرح حمایت از تولید با محوریت هدفمند کردن ارز خبرداد

‘ارسلان فتحی پور’ روز یکشنبه در گفتگو با خبرنگار سیاسی ایرنا، افزود: این طرح امروز برای بررسی کارشناسی در اختیار کمیسیون های تخصصی و مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی قرار می گیرد.

وی یادآور شد: کمیسیون ها و مرکز پژوهش های مجلس یک هفته فرصت دارند تا نظرات کارشناسی خود را ارایه کنند و پس از آن این طرح با قید یک فوریت در صحن علنی مطرح می شود.

نماینده مردم کلیبر و هوراند در مجلس، محدود کردن اختصاص ارز به کالاهای ضروری و لوکس، ساماندهی تخصیص ارز به کالاهای استراتزیک و استاندارد بودن کالاها در کشورهای مبدا را از مهم ترین ویژگی های این طرح ذکر کرد.

فتحی پور افزود: در این طرح قید شده است کالاها نباید ۴۸ ساعت بیشتر در گمرک باقی بمانند و همچنین شرایطی فراهم شود که به ارز سپرده گذاران سود تعلق گیرد.

وی خاطرنشان کرد: جمع آوری نقدینگی و بررسی نحوه پرداخت یارانه نقدی از دیگر محورهای طرح حمایت از تولید با محوریت هدفمند کردن ارز است.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس همچنین درمورد طرح اخذ مالیات از خانه های خالی گفت: در این طرح مقرر شده است که به خانه های خالی مالیات سنگین تعلق بگیرد و همچنین مشوق هایی نیز برای خالی نگذاشتن خانه های مسکونی در نظر گرفته شده است.

سیام**۱۰۵۳**۹۱۳۲**۱۳۳۶

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۴۱۶۲۶


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.