فتح‌الله‌زاده: پسر خاله‌هایشان را کارمند صدا و سیما می‌کنند اما حق پخش باشگاه‌ها را نمی‌دهند

فروردین ۱۴۰۳

ورزش > لیگ برتر – مدیرعامل باشگاه استقلال در جلسه اتحادیه باشگاه‌های فوتبال به شدت از صدا و سیما انتقاد کرد.

به گزارش ممتاز؛ علی فتح‌الله‌زاده در جلسه شورای مرکزی اتحادیه فوتبال در مورد حق پخش تلویزیونی فوتبال گفت: «۲۰ سال است در این مورد حرف می‌زنیم اما به نتیجه نمی‌رسیم. چون اکثر باشگاه‌ها دولتی می باشند و مسئولان صدا و سیما پس از رایزنی با وزرا و مدیران بالادستی، از این کار جلوگیری می‌کنند. من حاضرم حتی به قیمت از دست دادن پستی که در آن حضور دارم، به دوربین‌ها اجازه ندهیم وارد ورزشگاه شوند تا این مشکل حل شود. در مجلس بر سر ما می‌زنند که مدیران هزینه هستیم. خب اگر در این شرایط مدیرعامل باشگاه‌های چلسی و منچستر یونایتد را هم بیاوریم نمی‌توانند در ایران کار کنند. شرایط بسیار پیچیده است. در آلمان ۵۰ درصد، در ایتالیا ۶۰ درصد و در بنگلادش که پایین‌ترین کیفیت را در فوتبال دارد ۵۰ درصد درآمدزایی باشگاه‌ها از طریق حق پخش است.»
او ادامه داد: «می‌گویند در صدا و سیما درآمدزایی نمی‌شود. خب این به من چه ارتباطی دارد؟ شبکه‌ای که با ۵ نفر می‌توان آن را اداره کرد، ۵۰۰ نفر پسر عمو پسر خاله را در آن مشغول به کار می‌کنند. این به ما چه ارتباطی دارد؟ هزینه‌اش را ما باید بدهیم؟ الان که این حرف‌ها را می‌زنم می‌دانم از فردا در کار من می‌گذارند و می‌آیند سوسک در اتاقم را هم نشان می‌دهند. من با ۵ نفر یک شبکه را ۲۴ ساعته اداره می‌کنم.من اعتقاد دارم پولی که به باشگاه‌های صنعتی داده می‌شود هم کم است. آن‌ها باید سه برابر این پول بگیرند. صدا و سیما ۵۰ درصد درآمدهای ما را گرفته، بعد محکوم می‌شویم به اینکه مدیر نیستیم. ۱۰ سال قبل با شبکه ZDF آلمان ۱۲ میلیون مارک قرارداد بستیم و آن را در مجمع تشخیص مصلحت روی میز هاشمی گذاشتم. الان حق پخش استقلال و پرسپولیس باید ۳۰ میلیارد تومان باشد. آقایان نماینده حق ما را می‌گیرند، بعد فریاد می‌زنند چرا به استقلال و پرسپولیس پول می‌دهند. ما فقط ۶ میلیارد گرفتیم. آن پول را پیش خودشان نگه دارند و ۳۰ میلیارد حق پخش مان را بدهند. چند روز دیگر تیم تایلندی به ایران می‌آید، ما هزینه هتل و میزبانی را نداریم. امسال بودجه ما ۲۳ میلیارد تومان بوده. گفتند ۱۰ میلیارد به شما می‌دهیم و بقیه را درآمدزایی کنید. هنوز یک ریال نداده‌اند. درست است که من اسپانسر می‌گیرم، اما این اسپانسرها در ابتدا پولی پرداخت نمی‌کنند.»
فتح‌الله‌زاده گفت: «عزیز محمدی می‌گوید حق پخش واقعی ۹۰ میلیون است. من می‌گویم یک شبکه به ما بدهید تا ۲۰۰ میلیارد به باشگاه‌ها بدهم. فوتبال مثل گنج است. هر طرفش را نگاه کنی پول وجود دارم.»
۴۳ ۴۳


RSS
ماخذ: خبر آنلاین
باز نشر: پایگاه اینترنتی خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.