فتح‌الله‌‌زاده و زمزمه جدایی‌اش از استقلال

فارس: علی فتح‌الله‌‌زاده که این روز‌ها زمزمه جدایی‌اش از استقلال به گوش می‌رسد در این خصوص صحبت‌هایی مطرح کرد. البته فتح‌الله‌زاده پیش از اینکه صحبت‌هایش را آغاز کند عنوان کرد بابت صحبت‌هایی که می‌شنود روحیه‌اش را از دست نمی‌دهد و تا آخرین لحظه برای استقلال تلاش می‌کند. * در حالی که استقلال در شرایط حساسی قرار دارد و روز گذشته هم ۲ امتیاز حساس را از دست داد شایعاتی هست که می‌خواهید از استقلال جدا شوید.

من باید اول از همه بگویم دست تک تک بچه‌ها را می‌بوسم که با این ناجوانمرد‌ی‌ها دست به دست هم دادند تا استقلال جان بگیرد،‌ای کاش که می‌توانستم تلاش بچه‌ها را جبران کنم. شما تیمی را در لیگ پیدا نمی‌کنید که از یک بازی بین‌المللی به ایران بازگردد و سپس به دور‌ترین نقطه کشور برود تا یک بازی حساس برگزار کند. همین که بازیکنان در ۲ بازی ۹۰ دقیقه‌ای دوام آوردند دستشان را می‌بوسم و خدا را بابت این تیم و کادر فنی شکر می‌کنم.

* شما به قهرمانی استقلال در لیگ بر‌تر امیدوارید؟

من به شدت امیدوار هستم. قطعا در بازی‌های آینده سپاهان و تراکتور‌سازی امتیاز از دست می‌دهند.

* از آقای رسولی‌نژاد در خصوص دیدارش با اولیایی سوالی نپرسید؟

اینشان من نیست که بپرسم که چه کسی با او ملاقات داشته و چه گفته‌اند. اولیایی از دوستان خوب من است و رسولی‌نژاد هم با هر کسی که بخواهد می‌تواند حرف بزند. من تا روزی که هستم این تیم را مال خودمان می‌دانم و برای آن زحمت می‌کشم و ذره‌ای هم کم نمی‌گذارم. امروز به بازدید کمپ اختصاصی استقلال رفتم و از اینکه این کمپ را آماده دیدم لذت بردم. همین که استقلال صاحب خانه شد به این قضیه می‌بالم.

* دلیل اینکه گفته می‌شود می‌خواهید از استقلال جدا شوید چیست؟

وقتی که ساختار عیب داشته باشد مشکلاتی به وجود می‌آید. استقلال جای خطا و آزمون نیست. وقتی یک نفر این همه تلاش می‌کند یک استادیوم را با هزار خون دل می‌سازد و تلاش می‌کند تا به بار آید اما حرف از جدایی می‌زند بدانید که شرایط برای ادامه کار مناسب نیست. من شرایط را برای ادامه کارم مناسب نمی‌بینم. من نمی‌توانم کسی را تخریب کنم اما زورم به خودم می‌رسد. شما فکر می‌کنید چرا هوادار به من احترام می‌گذارد و یا طرفدار من است به خاطر اینکه من برای این تیم زحمت کشیده‌ام. در روزهایی که کسی حاضر نبود این پست را قبول کند وارد این باشگاه شدم و روزی هم که بروم دعوایی ندارم و علیه هیچ کس مصاحبه نمی‌کنم.

در مجموع ساختار غلط است و با این ساختار همه ضربه می‌بینند.

* یک دوره‌ای سازمان تربیت بدنی برای اینکه شما مدیرعامل استقلال نباشید تزریق پول به این باشگاه را قطع کرد، به نظر می‌رسد این اتفاق دوباره در حال تکرار شدن است.

شرایط مالی بخشی از دلایل جدایی‌ام از استقلال است؛ البته من از شخص عباسی، رئیس وزارت ورزش و جوانان تشکر می‌کنم. آدمی هستم که دین و دیانتم را به خاطر پست از دست نمی‌دهم. عباسی تاکنون برای کمک به باشگاه استقلال دریغ نکرده و با شرایطی که خیلی‌ها دوست نداشتند من باشم او ایستاد و تا جایی که توانست کمکم کرد اما باز هم می‌گویم ساختار غلط است و آدم‌ها را ناراحت می‌کند. وقتی ما نمی‌توانیم برای مسائل پیش پا افتاده راه‌حلی پیدا کنیم یعنی که کار عادی شده. چرا باید سر یک سری مسائل کوچک ساعت‌ها صحبت کنیم این کار حرفه‌ای نیست. ۱۸ تیم در لیگ بر‌تر تلاش می‌کنند تا دو جام بگیرند اما استقلال که یکی از اینجام‌ها را گرفته و مدعی گرفتن جام دیگری هم هست. ضمن اینکه ما یک کمپ بزرگ ساخته‌ایم که ۷۰ میلیارد تومان ارزش دارد. در واقع این سرمایه را من به باشگاه استقلال اضافه کردم. دیگر نمی‌توانید بهتر از این پیدا کنید اما چرا باید در جایی بمانم که عفونت دارد و این عفونت واگیر‌دار است و آدم را مریض می‌کند.

* ظاهرا به آقای قریب هم پیشنهاد شده بود تا مدیر‌عامل استقلال شود اما او هم قبول نکرد.

دوستان فکر می‌کردند قریب به خاطر من این پست را قبول نکرده است در حالی که من خودم یک ساعت با قریب صحبت می‌کردم و از او خواهش کردم تا بیاید و حتی گفتم شرایط برای من مهیا نیست و در حال زجر کشیدن هستم اما اگر تو بیایی به تو کمک می‌کنم ولی متاسفانه او هم که بچه نیست و می‌داند و شرایط را می‌‌بیند وقتی می‌بیند که شرایط برای من مهیا نیست برای او مهیا باشد؟

دامن زدن به این مسائل ضربه زدن به استقلال نیست من روزی که به هیئت مدیره در خصوص تصمیمم گفتم از آن‌ها خواستم که این قضیه علنی نشود و فقط این را به هیئت مدیره گفتم تا فرصت داشته باشند مدیر بعدی را انتخاب کنند نه اینکه آن را علم کنند. متاسفانه دوستان این مسئله را علنی کردند هرچند که مشکلی نیست و فقط مشکلاتی برای من درست شده است اما من این تیم را سر و سامان می‌دهم و می‌روم اما به دوستانی هم که هل شده‌اند و می‌خواهند به استقلال بیایند بگویم که این تیم بدهی دارد در واقع از قبل این بدهی را داشته و فردا نگویند بدهی کمر ما را شکست.

* این چه رویه‌ای است دوباره مدیریت بعدی هم که دچار بدهی است؟

من از همین حالا می‌گویم که استقلال بدهی دارد، روزی که این تیم را تحویل گرفتم ۷ میلیارد و نیم این باشگاه بدهی داشت قرار بود ۵. ۲ میلیارد تومان در زمان حضور آقای سعید‌لو در سازمان تربیت بدنی به استقلال داده شود و در حالی که همه چیز آماده پرداخت بود سعید‌لو از سازمان تربیت بدنی رفت و این پول به ما داده نشد که اگر این پول را می‌دادم میزان بدهی استقلال کمتر از این می‌شد و من از خود بدهی به جا نمی‌گذاشتم در واقع در این ۱ سال و نیمی که در استقلال بودم بدهی از خود به جا نگذاشتم.

* رویه استقلال را چطور پیش‌بینی می‌کنید؟

استقلال همچنان در کورس قهرمانی است و من به این بچه‌ها می‌بالم. آن‌ها با غیرت هستند. برخی از بچه‌ها دیروز مقابل شاهین نفسشان گرفته بود اگر خدایی نکرده وسط زمین سکته می‌کردند چه کسی پاسخگو بود؟ متاسفانه کسی به حرف ما توجه نکرد و برای اینکه تیمی را قهرمان کنند بچه‌های مردم را این‌طور وادار کردند که بازی کنند اما من از همه بچه‌ها راضی‌ام.

*همه از تیمی که قرار است قهرمان شود می‌گویند چرا کسی اسمی از آن نمی‌آورد؟

مردم خودشان آگاه هستند و این چیز‌ها را می‌فه‌مند.

* پاداش جام حذفی در روند کاری استقلال تاثیر نگذاشت.

اما برعکس من فکر می‌کنم تاثیر داشت. اگر این پول را نمی‌دادم شاید یک بر صفر می‌باختیم اما بچه‌ها دیدند که با چه مکافاتی این پول را جور کردم و سپس خود را به آب و آتش زدند هرچند که ما روز گذشته کمی هم بدشانس بودیم.

* به نظر می‌رسد کمی از هیئت مدیره استقلال ناراحتید؟

نه هیچ ناراحتی‌ای ندارم و دست آن‌ها درد نکند که هر روز برای استقلال یک مدیرعامل انتخاب می‌کنند، همین‌که در مورد مدیرعامل آینده استقلال صحبت کردم نشان می‌دهد که کارشان را بلدند من برای استقلال آرزوی موفقیت می‌کنم و از هواداران خواهش می‌کنم که در آخرین بازی خارجی استقلال در تهران که آخرین حضور من به مدیرعامل این تیم است استادیوم را لبریز کنند تا با حمایت آن‌ها استقلال به مرحله بعدی صعود کند.

جوان آنلاین – آخرین عناوین ورزشی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.