فتوای آیت الله مکارم شیرازی دربارهٔ اهانت به مقدسات مذاهب دیگر

گردآوری شده توسط گروه وب گردی ممتاز نیوز

وی در ادامه با تاکید بر رعایت اعتدال در امور گفت: از این طریق می توان اسلام را بیش از هر زمان قوت بخشیده و در مقابل توطئه های دشمن با اتحاد و انسجام ایستاد.

 یکی از مراجع تقلید شیعه گفت: هیچکدام از مذاهب اسلامی حق ندارند به مقدسات مذاهب دیگر اهانت کنند و این امر گناه و حرام است.

آیت الله ناصر مکارم شیرازی روز دوشنبه در مراسم پایانی همایش اعتدال، همبستگی امت اسلامی و رسالت علمای ایران و افغانستان در مشهد افزود: دشمنان ما را به جان هم انداخته و خود گوشه ای نشسته و از آن لذت می برند.

وی اظهار داشت: امروز نیروهای مخرب خارجی سعی می کنند به غیر مشترکات دامن بزنند لذا در این شرایط باید در مسیر همبستگی مسلمانان تلاش‌ بیشتری شود.

این مرجع تقلید گفت: مسلمانان باید بیش از پیش به اشتراکات خود تکیه کرده و اجازه ندهند دشمن با تکیه بر اختلافات و دامن زدن به آنها سبب دشمنی میان مسلمانان شود.

وی افزود: مسلمانان از هر شاخه ای در اصل اعمال و اعتقادات با هم اشتراک دارند فقط در برخی از فروع با هم متفاوت می باشند و این خدشه به این اصول وارد نمی کند.

آیت الله مکارم شیرازی ادامه داد: باید مسلمانان یک امت واحد در مقابل دشمن تشکیل دهند زیرا از این طریق می توانند در مقابل دشمن ایستاده و مانع از موفقیت آنان در ایجاد انشقاق در امت اسلامی شوند.

وی در ادامه با تاکید بر رعایت اعتدال در امور گفت: از این طریق می توان اسلام را بیش از هر زمان قوت بخشیده و در مقابل توطئه های دشمن با اتحاد و انسجام ایستاد.

این مرجع تقلید افزود: اعتدال در ذره ذره اجزای هستی سبب تداوم حیات است لذا باید این نسبت تعادل نیز در جهان اسلام روی دهد.

وی گفت: امروز دشمن مسلمانان را به جان هم انداخته است، هیچ زمانی اینگونه نبوده که آتش دشمنی و جنگ تا این حد در میان کشورهای اسلامی شعله ور باشد آنگونه که امروز مصر، سوریه، عراق، بخشی از افغانستان و پاکستان درگیر این دشمنیها است.

آیت الله مکارم شیرازی همچنین وهابیت تکوینی را بلای امروزه جهان اسلام عنوان و بیان کرد: باید در این راستا تدبیری موثر اندیشیده شود.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب هم در ادامه این نشست گفت: هر جا امتی از جاده وحدت خارج شود دچار شرک می شود و تفرقه از لوازم شرک محسوب می شود.

آیت الله محسن اراکی وحدت اسلامی را موضوع اصلی تقابل دشمنان با مسلمانان دانست و افزود: باید ملتها و کشورهای اسلامی هویت اسلامی جوامع و موجودیت خود را صیانت کنند.
وی اظهار داشت: اگر ما دین هم نداشتیم و به اسلام هم معتقد نبودیم و ملی محض فکر می کردیم باز هم منفعت و مصلحتمان در این بود که از این وحدت صیانت کنیم.

طی این همایش که از دیروز در محل دفتر تبلیغات اسلامی مشهد برپا شد ۱۵۰ نفر از علمای اسلامی ایران و افغانستان طی دو روز به بحث و تبادل نظر پیرامون مسائل روز جهان اسلام پرداختند.


سایت ممتاز|خبر ممتاز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.