فجر ۳۲ یکی از بهترین دوره های جشنواره خواهد شد/ شمقدری رفت توانستم کلاشینکف را بسازم

گردآوری توسط گروه فرهنگ و هنر ممتازنیوز

چشم انداز فجر سی و دوم (۶)

سعید سهیلی کارگردان با سابقه و صاحب نام سینمای ایران معتقد است؛ امسال یکی از بهترین دوره های جشنواره فیلم فجر است.

سعید سهیلی در گفت‌وگو با خبرنگار سینمایی هنرآنلاین دربارهٔ چشم انداز سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر گفت: هر حرفی که در این مقطع زمانی بزنیم، پیش بینی است. پیش بینی من این است که امسال یکی از بهترین دوره های جشنواره فیلم فجر است. اگر جشنواره درست مدیریت شود و در مرحله اجرا و عمل لنگ نزند، بی شک امسال بهترین دوره جشنواره فیلم فجر خواهد بود.

کارگردان فیلم “مردی شبیه باران” اضافه کرد: حضور بیش از اندازه فیلمسازان صاحب سبک از نسل های مختلف سبب می گردد که شاهد جشنواره ای پربار نسبت به سال های قبل  باشیم و این امر سبب رشد و اعتلای سینمای ایران خواهد شد.حضور چهره های شاخص از فیلمسازان و مدیریت اصولی در کنار یکدیگر ترکیب خوبی را رقم خواهد زد.

سهیلی در خصوص نحوه انتخاب آثار ارسالی به جشنواره فیلم فجر و مسیر دشوار هیئت انتخاب برای گزینش فیلم‌ها گفت: امسال هم این سناریوی همیشگی تکرار خواهد شد، مثل هر سال عده ای اعتراض خواهند کرد و نسبت به این مسئله واکنش نشان می‌دهند. عده ای دیگر با لابی گری فیلم های خود را در بخش ها مختلف جشنواره جا خواهند زد، عده ای فیلم های خود را به جشنواره نخواهند فرستاد. تعدادی فیلم خوب را از جشنواره کنار می گذارند و فیلم های دیگری جایگزین می کنند. امیدوارم که دبیر جشنواره و مدیریت سینمای ایران فکری به حال مسائل این چنینی کنند تا شاهد برگزاری یک جشنواره استاندارد در حد و اندازه های سینمای ایران باشیم.

سهیلی دربارهٔ مسیر طی شده برای ساخت فیلم کلاشینکف گفت: تا زمانی که گروه شمقدری و همراهان او سینمای ایران را محاصره کرده بودند حال سینمای ایران بسیار خوب نبود، حال من هم خوب نبود. اما وقتی او و یارانش به جای اصلی خود در منزلشان بازگشتند و همه چیز سر جای خود قرار گرفت، حال سینمای ایران دگرگون شد ، حال من هم زیبا شد و کلاشینکف را جلوی دوربین بردم. هشت ماه تمام من را منتظر پروانه ساخت گذاشتند و به محض این که راهی شدند، من توانستم کلاشینکف را بسازم.

“کلاشینکف” تازه ترین فیلم سعید سهیلی بعد از فیلم جنجالی “گشت ارشاد “در مقام کارگردان است. این فیلم برای حضور در سی و دومین جشنواره فیلم فجر آماده می گردد. “کلاشینکف “از تمی اجتماعی با لحنی کمدی بر خوردار است. این فیلم اولین همکاری رضا عطاران با سعید سهیلی به شمار می رود.

رضا عطاران، ساعد سهیلی، فرهاد اصلانی، اندیشه فولادوند، شقایق فرهانی، سارا سهیلی، شهرام حقیقت دوست، جواد عزتی، انوش معظمی، سینا سهیلی، فاطمه شکری، بهزاد اشکان، مختار سائقی، شاپور کلهر و جمشید هاشم‌پور بازیگرانی می باشند که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند.

انتهای پیام/۵۵


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.