فجر ۵ ایرانی کابوس رژیم صهیونیستی ۲۰۱۲ +تصاویر

۱۵م آذر ،

حمایت جمهوری اسلامی ایران از غزه امری است که بر هیچ یک از کشورهای منطقه پوشیده نیست. شکی نیست که یکی از مهم‌ترین پارامترهای جنگ ۸ روزه، تسلیحاتی است که از سوی جمهوری اسلامی ایران در اختیار غزه قرار داده و منجر به خلق کابوسی وحشتناک برای صهیونیست‌ها شد.

به گزارشممتازنیوز، جنگی که در روز چهارشنبه، ۲۴ آبان ماه علیه مردم نوار غزه آغاز شد سرانجام پس از گذشت ۸ شبانه روز در شامگاه چهارشنبه اول آذرماه ۱۳۸۱ خاتمه یافت.

گرچه گفته می‌شود که نتانیاهو این جنگ را برای پیروزی در انتخابات از طریق امنیتی کردن فضای رژیم جعلی صهیونیستی به راه انداخت اما ارتش این رژیم نتوانست جنگ ۸ روزه را به مانند دوره‌های پیشین برای مدت بسیاری ادامه دهد و بسیار زود مجبور به پذیرش آتش‌بس شد.

در این جنگ گرچه رژیم اشغالگر قدس همانند جنگ‌های پیشین نیروهای ذخیره خود را فراخواند و بارها حرف از جنگ زمینی زد اما حتی جرأت نکرد تا یک عملیات زمینی را علیه نوار غزه آغاز کند زیرا آن را ناموفق ارزیابی می‌کرد، بنابراین جنگ غزه حدود یک سوم مدت زمان قبلی بیشتر طول نکشید.

به گفته مقامات ایرانی، سیدحسن نصرالله و اذعان بسیاری از رسانه‌های جهانی ایران نقشی انکارناپذیر در  شکست رژیم اشغالگر قدس داشت.

همانطور که رهبر معظم انقلاب در خطبه نماز جمعه ۱۴ بهمن ماه ۱۳۹۰ فرمودند: «ما آنجائى که دخالت کنیم، صریح می‌گوئیم. ما در قضایاى ضدیت با اسرائیل دخالت کردیم؛ نتیجه‌اش هم پیروزى جنگ ۳۳ روزه و  پیروزى جنگ بیست و دو روزه بود. بعد از این هم هر جا هر ملتى، هر گروهى با رژیم صهیونیستى مبارزه کند، مقابله کند، ما پشت سرش هستیم و کمکش می‌کنیم و هیچ ابائى هم از گفتن این حرف نداریم. این حقیقت و واقعیت است. اما اینکه حالا حاکم جزیره بحرین بیاید بگوید ایران در قضایاى بحرین دخالت می‌کند، نه، این حرف درستى نیست؛ حرف خلاف واقعى است. ما اگر در بحرین دخالت می‌کردیم، اوضاع در بحرین جور دیگرى می‌شد!»، جمهوری اسلامی ایران در جریان جنگ ۸ روزه غزه این فرمایشات را به اجرا گذاشت.

به کارگیری موشک‌های فجر ۵ ایرانی در جنگ ۸ روزه

موشک‌های فجر ۵ ایرانی با همراهی روحیه و اقتدار مقاومت توانستند با بردی حدود ۸۰ کیلومتر قلب تل‌آویو را نشانه روند.

جالب‌تر آن بود که مناطقی همچون تل‌آویو که تاکنون در هر جنگی از آتش مقاومت مصون باقی مانده بود نیز در معرض پرتاب موشک‌های دوربرد فجر ۵ قرار گرفت و تا روز آخر نیز رژیم جعلی صهیونیستی نتوانست مراکز پرتاب این موشک‌ها را از بین ببرد.

پرتاب موشک‌های با فناوری ایرانی از سرزمین‌‌های فلسطینی بیان‌گر آن است که این تنها جمهوری اسلامی ایران است که قدرت دفاعی فلسطینی‌ها را در برابر مجهزترین ارتش خاورمیانه تقویت می‌کند.

برخورد موشک‌های مقاومت به حساس‌ترین نقاط رژیم صهیونیستی

برخورد موشک‌های مقاومت به سرزمین‌های اشغالی، برای امنیت رژیم اشغالگر قدس یک رسوایی به حساب می‌آید و از شکست استراتژی گنبد آهنین در برابر موشک‌های فلسطینی حکایت می‌کند.

به اعتراف رئیس پروژه گنبد آهنین که در مصاحبه‌ای که با شبکه ۱۰ رژیم صهیونیستی داشت، اعلام کرد که سامانه گنبد آهنین نمی‌تواند از ورود موشک‌های فلسطینی به نواحی اشغالی جلوگیری کند و کماکان این پناهگاه‌ها می باشند که جان مردم را در برابر موشک‌های فلسطینی حفظ می‌کنند.

طی ۳ ماه قبل، نتانیاهو به طور مرتب از حمله به تأسیسات هسته‌ای ایران سخن می‌گفت و حال معلوم شد که موشک‎های ایرانی در بیخ گوش نظامیان صهیونیست قرار دارد و علیرغم محاصره کامل نوار غزه، رژیم اشغالگر صهیونیستی نتوانست از ورود آنها به سرزمین‌های اشغالی جلوگیری کند.

  برد موشک‌های مقاومت

طبق نموداری که شبکه بی‌بی‌سی از برد موشک‌های مقاومت منتشر کرده، مشهود است که موشک‌های فجر ۵ به راحتی قادر به هدف قرار دادن تل‌آویو می باشند.

بنابر این نمودار، این موشک ۷۵ کیلومتر برد دارد و به سادگی می‌تواند به تل‌آویو برسد، موشک‌های «قسام»، «گراد» و «گراد بروزرسانی شده» نیز از دیگر موشک‌های نیروهای مقاومت می باشند.

گردان‌های عزالدین القسام برای اولین‌بار با شلیک موشک پیشرفته، منطقه هرتزلیا را در ۸۰ کیلومتری غزه هدف قرار دادند.

چیزی در حدود یازده سال از شلیک اولین موشک قسام توسط گروه‌های مقاومت فلسطینی به سرزمین‌های اشغالی می‌گذرد و از آن زمان تاکنون هزاران فروند از این موشک‌ها به سرزمین‌های اشغالی شلیک شده‌اند.

با نگاهی به آمارهای موجود در اینترنت می‌توان دریافت که تنها در سال ۲۰۰۶ میلادی نزدیک به یک هزار فروند از این موشک‌ها به سمت سرزمین‌های صهیونیست‌نشین شلیک شده‌اند و در همان سال در جنگ ۳۳ روزه حزب‌الله لبنان چیزی بالغ بر ۳۵۰۰ موشک کوتاه برد به سرزمین‌های اشغالی رها کرد که چیزی در حدود یک سوم از کل اراضی اشغالی را در بر گرفته بودند.

یک سال بعد در سال ۲۰۰۷ میلادی در جنگ ۲۲ روزه حماس و دیگر گروه‌های مقاومت ۹۰۰ فروند از راکت‌های قسام، جراد، قدس و … را به شهرک‌های صهیونیست‌نشین شلیک کردند که حاکی از به وجود آمدن تغییرات جدی در میادین جنگ میان صهیونیست‌ها و فلسطینی‌ها بود.

آمارها نشان می‌دهد که تقریبا طی ۲ جنگ ۳۳ روزه و ۲۲ روزه نزدیک به ۶۰ درصد مناطق اشغالی هدف موشک‌های مقاومت قرار گرفتند و حتی شعاع این موشک‌ها به بیست کیلومتری تل‌آویو نیز رسید.

رژیم غاصب صهیونیستی در جنگ ۶ روزه ۱۹۶۷ موفق شد که صحرای سینا در مصر، بلندی‌های جولان در سوریه و بخشی از اردن را اشغال کرده و تا بیروت نیز پیش بیاید؛ اما در جنگ ۳۳ روزه سال ۲۰۰۶، صهیونیست‌ها با وجود قدرت نظامی بیشتر در مقابل یک گروه به نام حزب‌الله شکست خورد؛ به دلیل اینکه حزب‌الله مبانی پدافند را به درستی انجام داد.

اما سرانجام در جنگ ۸ روزه غزه، مقاومت با استفاده از موشک‌های فجر ۵ ایرانی که بردی حدود ۸۰ کیلومتر دارند موفق به هدف‌گیری قلب تل آویو و مناطق حساس رژیم جعلی صهیونیستی شد.

پیروزی حزب‌الله لبنان در جریان جنگ ۳۳ روزه

نیروهای حزب‌الله لبنان نیز در جریان شکستی که به رژیم منحوس صهیونیستی وارد آورد با استفاده از موشک‌های خیبر۱ مناطق اشغالی را مورد هدف قرار دادند.

نیروهای دفاعی صهیونیستی ادعا می‌کنند که خیبر۱ همان موشک‌های تغییر نام یافته فجر ۳ یا فجر ۵ ساخت ایران است که موشک‌های فجر ۳ و فجر ۵ به ترتیب دارای بردهای ۴۵ و ۷۵ کیلومتر می باشند.

با پیروزی حزب‌الله در جنگ ۳۳ روزه بسیاری از طرح‌ها و توطئه‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی ناکام ماند که به اعتقاد اغلب کارشناسان اگر آمریکا و رژیم صهیونیستی در جنگ ۳۳ روزه پیروز می‌شدند به جنگ‌های دیگر در منطقه دامن می‌زدند.

با شکست آمریکا و رژیم صهیونیستی در جنگ ۳۳ روزه طرح‌هایی چون خاورمیانه بزرگ، خاورمیانه تازه از ادبیات سیاسی خاورمیانه حذف شدند و به جای آن خاورمیانه‌ای تازه شکل گرفته که در آن عناصر مقاومت نقش اصلی را ایفا می‌کنند.

شکست رژیم صهیونیستی در جریان جنگ ۸ روزه غزه

در جنگ ۸ روزه غزه، گروه‌های مقاومت فلسطینی توانستند راکت‌ها و موشک‌های بیشتری با برد بلندتری به سوی سرزمین‌های اشغالی پرتاب کنند و رژیم غاصب صهیونیستی نتوانست با بکارگیری سامانه گنبد آهنین و سپر موشکی خود از اصابت آنها جلوگیری کند.

شکست صهیونیست‌ها در جنگ ۸ روزه غزه به مفهوم یک نوع بازدارندگی در خاورمیانه تلقی می‌شود که رژیم جعلی صهیونیستی را در هر نوع تصمیم به جنگ تازه دچار ابهام می‌سازد؛ چراکه رژیم غاصب صهیونیستی با ادعای سیستم گنبد آهنین، خود را مصون از هرگونه حمله موشکی می‌دانست.

همانگونه که مقام معظم رهبری و بسیاری از مقامات کشورمان اعلام کردند، ایران در حمایت از مقاومت نقش مستقیمی داشته است، سردار جعفری فرمانده سپاه پاسداران نیز صراحتاً اظهار کرد: ایران برای کمک به مسلمین و مظلومان جهان برای مقابله با زورگویان و نظام استکباری کمک تکنولوژیکی و فناوری دارد و کاری هم در غزه انجام دادیم بر همین منوال است.

وی همچنین یادآور شد: ما این موشک‌ها را به طور مستقیم به غزه نفرستاده‌ایم بلکه فناوری آن از ایران به مقاومت منتقل شده است.

دیدگاه سید حسن نصرالله دربارهٔ پیروزی غزه

سیدحسن نصرالله نیز با اشاره به نقش موشک‌های فجر ۵ ایرانی در پیروزی جنگ ۸ روزه غزه اظهار داشت: حملات موشکی نیروهای مقاومت به سرزمین‌های اشغالی را برای صهیونیست‌ها غاقلگیرکننده خواند و گفت شلیک موشک فجر ۵ به تل‌آویو بیانگر میزان توانایی و صلابت فلسطینی‌هاست.

حمایت جمهوری اسلامی ایران از غزه امری است که بر هیچ یک از کشورهای منطقه پوشیده نیست، شکی نیست که یکی از مهم‌ترین پارامترهای جنگ ۸ روزه، سلاحی است که در اختیار غزه قرار داده شد و تل‌آویو را هدف قرار داد.

این مسئله نشان می‌دهد که جمهوری اسلامی ایران در ایجاد بازدارندگی و حفظ جان فلسطینی‌ها نقش اصلی را ایفا کرد و جامعه فلسطین هم این مسئله را فراموش نخواهد کرد چراکه وابستگی بین فلسطین و ایران به نوعی وابستگی متقابل تبدیل شده است.

در حقیقت نوعی همبستگی بین این دو کشور به وجود آمد که نشان داد مسئله فلسطین در وجدان انسانیت اکثر مردم نهادینه شده و نمی‌توان آن را منکر شد.

این گونه که از شواهد و قراین موجود بر می‌آید این سامانه گنبد آهنین در تامین امنیت سرزمین‌های رژیم اشغالگر قدس از کارایی لازم برخوردار نیست و این امر به جهانیان و حتی سران این رژیم منحوس اثبات شده است.


sadkhabar.ir
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.