فخرالدینی با کتاب ˝هارمونی موسیقی ایرانی˝ می‌آید

گردآوری توسط گروه موسیقی ممتازنیوز

کتاب ˝هارمونی موسیقی ایرانی˝ تالیف فرهاد فخرالدینی به زودی منتشر می‌شود.

فرهاد فخرالدینی، رهبر ارکستر و آهنگساز در گفت و گو با خبرنگار موسیقی هنرآنلاین گفت: کتاب “هارمونی موسیقی ایرانی” که شامل ۴۵۰ صفحه است در مراحل نهایی قرار دارد و به زودی منتشر می‌شود.

فخرالدینی افزود: موسیقی ایرانی دارای یک‌سری فواصل است که از طریق هارمونی کلاسه شده غربی به آن نمی‌رسیم؛ در این کتاب به تفصیل این فواصل را با توجه به هارمونی موسیقی غرب بررسی و با رعایت اصول فنی و علمی موسیقی ارائه کرده‌ایم.

این آهنگساز در ادامه خاطرنشان کرد: این کتاب برای کسانی که دوره هارمونی غربی کار کرده‌اند، مناسب است؛ چون بسیاری از اصطلاحات این کتاب بین‌المللی و مطابق استانداردهای شناخته شده جهانی است.

این رهبر ارکستر در پایان گفت: این اثر در مرحله صفحه آرایی و تایپ قرار دارد و این کتاب با همکاری علی‌اکبر قربانی، موسیقیدان و ویراستار منتشر می‌شود.

گفتنی است، فرهاد فخرالدینی متولد سال ۱۳۱۶ در شهر تبریز، موسیقی‌دان و آهنگساز است که به مدت ۱۱ سال رهبری ارکستر ملی ایران را بر عهده داشت. او ‌اکنون یکی از اعضای شورایعالی خانه موسیقی ایران است. فخرالدینی در سال ۱۳۶۵ برای فیلم “گزارش یک قتل” و در سال ۱۳۶۶ برای فیلم “پرستار شب” برنده سیمرغ بلورین بهترین موسیقی متن از جشنواره فیلم فجر شده ‌است. از این موسیقی‌دان تاکنون چندین کتاب موسیقی مانند “شرح بی‌نهایت” و “ردیف موسیقی ایرانی” به چاپ رسیده است.

لازم به یادآوری است؛ فرهاد فخرالدینی، چندی پیش از سوی معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دوباره به عنوان رهبر ارکستر ملی ایران انتخاب شده و قرار است بزودی طی فراخوانی به همت دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این ارکستر را احیا کند.

 

پایان پیام/۴۶
 


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.