فدراسیونی که ملی پوشانش را ناک اوت کرد

گرفتن ویزا آن هم برای حضور در جمهوری آذربایجان نباید این قدر سخت باشد و این همه زمان ببرد، تیم ملی بازیچه نیست که این طور بخواهند با آن برخورد کنند.

به گزارش گروه وبگردی ممتازنیوز،چند روز پیش ملی‌پوشان بوکس بزرگسال ایران قرار بود در قالب تیمی ۶ نفره متشکل از فروتن گل آرا، امین قاسمی پور، سیاوش امیدی، امید حاج عباسی، رضا مرادخانی و سجاد پوراشرفی در تورنمنت جاده ابریشم جمهوری آذربایجان شرکت کند، به دلیل صادر نشدن روادید و نداشتن اجازه خروج ای هواپیما برگردانده شده و به این سفر نرفتند و با چشمانی اشکبار از فرودtگاه امام به خانه برگشتند.

** فدراسیونی که ملی پوشانش را ناک اوت کرد!
پس از لغو اعزام به کشورهای رومانی، قزاقستان، ارمنستان این چندمین بار بود که سفر مشتزنان به یک تورنمنت لغو می شد و ره آوردی به جز سرخوردگی برای جوانان ملی پوش ایران در پی نداشت.
رضا مرادخانی یکی از ملی پوشان ایران با ناراحتی و گله از این امر می گوید: «با این امید به فرودگاه می‎رویم که اعزام می‎شویم اما بی‎فایده است و خیلی راحت می‎گویند ویزا آماده نشده! اگر ویزا آماده نیست چرا قبل رفتن به فرودگاه نمی‎گویند؟ از بس اعزام‎ها لغو شده که تا به فرودگاه کشور مقصد نرسیم باور نمی‎کنیم در آن کشور هستیم. بوکسور باید در کوران مسابقه باشد، ازبکستان و قزاقستان چند تیم دارند و هر جای دنیا مسابقه‎ای برگزار شود تیم اعزام می‎کنند ولی ما یک تیم داریم که نمی‎توانیم نیازهای آن را برآورده کنیم.»

ناک اوت ملی‌پوشان ایران با ضربه فدراسیون// آماده انتشار ۱۲ شب

** انتخاباتی که مهمتر از مشکلات است!
این اتفاقات ناخوشایند در حالی صورت می گیرد که احمد ناطق نوری رئیس پرسابقه این فدراسیون یک ماهی است که دوران ۴ ساله ریاستش پایان یافته و بدون حکم سرپرستی امورات مربوطه را اداره می کند که از نظر قانونی ایراد دارد و ناطق در این ماه های اخیر بیشتر از آنکه به فکر اردو و مشکل ملی پوشان باشد درگیر گرفتن مجوز و رایزنی برای ثبت نام مجدد در انتخابات فدراسیون بوکس بوده است.

انتظار می رفت پس از نتایج خوب بوکسورهای ایران در المپیک لندن شاهد رشد و شکوفایی این ورزش باشیم اما در عمل فقط مشکلاتی بود که از این فدراسیون به گوش می رسید و با این اوصاف نباید چندان به نتیجه گیری در بازی های آسیایی اینچئون امیدوار باشیم.

**تیم ملی بازیچه نیست
به گزارش مشرق، مشکل اخیر صدای اکبر احدی سرمربی تیم ملی را نیز در آورده است: «حدود یک ماه پیش اسامی پنج یا شش ملی‌پوش را به فدراسیون دادم تا کارهای اعزام به تورنمنت آذربایجان برایشان انجام شود. بعد از این کار بود که خودمان به تورنمنت بلغارستان رفتیم، اما متوجه شدم که هفته‌ گذشته به دنبال مجوز برون مرزی رفته‌اند و این زمان از دست رفت. گرفتن ویزا آن هم برای حضور در جمهوری آذربایجان فکر نمی‌کنم این قدر سخت باشد و این همه زمان ببرد. تیم ملی بازیچه نیست که این طور بخواهند با آن برخورد کنند. این بوکسورها نمایندگان یک ملت هستند و واقعا زشت است که این طور با آنها برخورد می‌کنند.
دوستانی که زحمت کارها را می‌کشیدند وقتی می‌دانستند که ویزایی صادر نشده چرا زودتر اطلاع ندادند؟ ما از ساعت ۹ صبح درگیر رفتن به فرودگاه و جمع کردن وسایل بودیم. ای کاش به تیم ملی احترام قائل می‌شدند و می‌گفتند که رفتن به فرودگاه بی‌فایده است.»

**دیر جنبیدیم، شرمنده ایم!
اما پاسخ اردلان دبیر فدراسیون به این اعتراضات هم درنوع خود جالب است: «متاسفانه نامه نگاری‌ها برای گرفتن مجوز شورای برون مرزی دیر انجام شد و طبق هماهنگی که با آقاجان آبیف، رییس فدراسیون بوکس آذربایجان داشتیم، قرار بود به باکو برویم و ویزای این کشور را در فرودگاه به ما تحویل دهد. نامه‌ این اقدام را هم برای ما فرستاده بود، اما مسئولان فرودگاه گفتند که این نامه مورد تایید نیست و باید وزارت امور خارجه آنها نامه را ارسال کند. مقصر اصلی من و فدراسیون هستیم که باید این نامه نگاری‌ها را از قبل انجام می دادیم. از این بابت شرمنده‌ام. »

با توجه به اینکه مجدداً مجوزی از سوی دولت برای ناطق نوری جهت شرکت در انتخابات صادر نشد و این‌طور که از شواهد بر می آید باید شاهد جدایی رئیس ۲۴ ساله فدراسیون بوکس باشیم و باور کنیم که در بوکس قحط الرجال نیست و باید سکان این فدراسیون پرپتانسیل برای مدال آوری را به فردی تازه نفس سپرد البته به شرطی که وزارت ورزش از حالت انفعال بیرون آمده و یک تاریخ مشخص و قطعی را برای انتخابات اعلام کند.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.