فدراسیون جهانی والیبال تلاش میکند در بازی‌های لیگ جهانی در تهران تماشاگران زن حضور داشته باشند



تاریخ انتشار: ۲۴ April 2016 | 3:00 pm

تلاش FIVB برای حضور بانوان در ورزشگاه‌ها

فدراسیون جهانی والیبال (FIVB) اعلام کرد محرومیت زنان از حضور در ورزشگاه‌های ایران تا قبل از بازی‌های المپیک ریو برداشته نمی‌شود.

از سال ۲۰۱۲ تاکنون زنان ایرانی نمی‌توانند برای تماشای مسابقات والیبال در ورزشگاه حضور پیدا کنند. FIVB به این دلیل که اقدامی برای رفع این مشکل انجام نداده است، مورد انتقاد قرار گرفت و اعلام کرد تا زمانی که این محرومیت برداشته نشود، هیچ میزبانی به ایران نخواهد داد.

با وجود این، FIVB استراتژی جدیدی را برای مقابله با این مشکل پیش گرفت و چندی پیش به ایران میزبانی بازی‌های ساحلی را داد. مسئولان FIVB اعلام کردند به احتمال زیاد نمی‌توانند تا پیش از بازی‌های المپیک ریو مشکل را در ایران حل کنند و قصد دارند مسابقه به مسابقه و به تدریج این مشکل را از میان بردارند.

دبیرکل FIVB در این باره گفت: کاملا موافقیم که زنان باید برای تماشای مسابقات در ورزشگاه حضور پیدا کنند. با این حال باید شرایط فرهنگی و مذهبی ایران را درک کنیم. اختیار والیبال تنها در دست دولت نیست که تغییر ایجاد کند. بسیاری از تصمیمات در ایران بر پایه قوانین مذهبی گرفته می‌شوند. فکر می‌کنید ورزش می‌تواند خلاف این قوانین عمل کند؟ حداقل با دادن میزبانی به ایران می‌توانیم شرایطی را فراهم کنیم که مردم نظرات خود را اعلام کنند. چگونه با محرومیت این کشور می‌توانیم کاری از پیش ببریم؟ با این کار تنها یک نسل از ورزشکاران را از شرکت در ورزش محروم می‌کنیم.

در مسابقات والیبال ساحلی که ایران میزبانی آن را در جزیره کیش داشت، تعدادی از تماشاگران حضور داشتند. FIVB قصد دارد که فضایی خانوادگی در استادیوم فراهم شود. در حال‌ حاضر FIVB قصد دارد تلاش کند در بازی‌های لیگ جهانی که ماه جولای در تهران برگزار می‌شود تماشاگران زن حضور داشته باشند.

گردآوری:گروه ورزش ممتاز نیوز
momtaznew.com/sport
منبع:isna.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.