فدرال رزرو؛ نرخ بهره افزایش نمی‌یابد

گردآوری توسط گروه بیمه ممتاز نیوز

بینا: در حالی که گمانه زنی ها در خصوص تجدیدنظر فدرال رزرو آمریکا در سیاست های پولی افزایش یافته است فدرال رزرو کلیولند در تازه ترین تحقیق خود پیش بینی کرد، بانک مرکزی آمریکا در شرایط کنونی نرخ بهره بانکی را افزایش نخواهد داد.

به گزارش پایگاه اینترنتی طلا به نقل از رویترز؛ متوقف شدن احتمالی محرک پولی ۸۵ میلیارد دلاری و افزایش نرخ بهره از سوی فدرال رزرو می تواند تاثیر منفی بسیاری بر قیمت طلا داشته باشد. قیمت جهانی طلا از ابتدای امسال تاکنون تحت تاثیر نگرانی سرمایه گذاران از متوقف شدن محرک پولی آمریکا بیش از ۲۵ درصد کاهش داشته است.

بر اساس این گزارش فدرال رزرو کلیولند افزود، بانک مرکزی آمریکا تا زمانی که نرخ تورم زیر ۲ درصد باشد نرخ بهره را افزایش نخواهد داد. افزایش نرخ بهره سبب رشد بیشتر ارزش دلار خواهد شد و این مساله کاهش قیمت طلا را در پی خواهد داشت.

سعید زمان تحلیلگر ارشد فدرال رزرو کلیولند در این باره تاکید کرد، اگر کف نرخ تورم آمریکا به ۱٫۵ درصد برسد فدرال رزرو این کشور تا سه ماه دوم ۲۰۲۴ میلادی نرخ بهره را افزایش خواهد داد.

فدرال رزرو آمریکا از سال ۲۰۰۸ میلادی تاکنون اجرای سیاست های انبساطی پولی را در اولویت قرار داده و در این مدت میلیاردها دلار نقدینگی به اقتصاد تزریق کرده و نرخ بهره را نزدیک به صفر نگه داشته است.

در گزارشی دیگر از دویچه وله ، بانک مرکزی آمریکا  اعلام کرد ، فعالیت صنعتی در این مدت در بیشتر مناطق کشور افزایش داشت و مصرف کنندگان بیشتر خرج کردند. اشتغالزایی نیز در این مدت در روندی کند بهبود یافت و ۲۵۰ هزار شغل تازه در ماه نوامبر به وجود آمد که ۳۰ هزار شغل از ماه قبل از آن بیشتر بوده است. خبرنگار دویچه وله در نیویورک در گزارشی در این باره گفت : نوسان های شدیدی که در وال استریت ملاحظه شد ناشی از گزارش صنایع خصوصی و بازار کار در بخش خصوصی بود که ارقام آن بسیار بالاتر از پیش بینی ها بود. گمانه زنی های بسیاری وجود داشت که بانک مرکزی آمریکا ممکن است سیاست های پولی خود را تا دو هفته دیگر تغییر دهد اما بسیار چیزها به گزارش مهم وضع اشتغال بستگی خواهد داشت که قرار است روز جمعه منتشر شود.

بیشتر ناظران در وال استریت معتقدند سیاست های پولی بانک مرکزی آمریکا امسال احتمالا تغییر نخواهد کرد. البته هیچ چیز قطعی نیست. ما شاهد نوسانات شدید در ارزش شاخص های سهام در وال استریت بودیم.


شبکه اطلاع رسانی بانک و بیمه

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.