فرآیند واکسیناسیون دانشگاهیان به خود دانشگاه‌ها سپرده شود 

معاون آموزشی دانشگاه تربیت مدرس، با اشاره به وضعیت فعلی واکسیناسیون در کشور، گفت: امیدواریم واکسیناسیون جامعه دانشگاهی با نظم و روال بهتر و سریع تری صورت گیرد.

دکتر محمدرضا کلباسی در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: کلاس‌های ترم آتی بنا به ابلاغیه وزارت علوم و میزان واکسیناسیون دانشجویان و اساتید برگزار خواهد شد. به نحوی‌که اگر شرایط مساعد باشد، کلاس‌ها و ‌کارگاه‌های عملی به صورت حضوری برگزار خواهد شد. 

وی ادامه داد: ما برنامه‌ای داریم که هم‌اکنون روی آن کار میکنیم. با توجه به تجربیاتی که در برگزاری کلاس‌ها به صورت ترکیبی کسب شده، درصدی از کلاس‌های ما همچنان به شیوه مجازی برگزار خواهد شد. چراکه برخی از دانشجویان و اساتید از برگزاری کلاس‌ها به این شکل رضایت دارند و علاوه بر آن، نه‌تنها افت کیفیت وجود نداشته، بلکه رشد نیز وجود داشته است‌. پس برای ترم آتی این تجربه را حفظ خواهیم کرد.

دکتر کلباسی افزود : شعار دانشگاه ما به ویژه طی یک سال اخیر، توسعه گرایش‌های میان رشته‌ای بوده است و تلاش ما بر این است که دوره‌های جدیدی را راه‌اندازی کنیم. البته چون برگزاری این دوره‌ها نیازمند دریافت مجوز از وزارت علوم و سازمان سنجش است، برگزاری آنها زمان بر است؛ اما احتمالا امسال ما در دو یا سه رشته جدید دانشجو خواهیم داشت. 

وی در خصوص رشته‌های کم تقاضا در دانشگاه تربیت مدرس تصریح کرد: اینکه برخی از رشته‌ها کم تقاضا باشند، کاملا طبیعی است و در همه دانشگاه‌ها وجود دارد. ولی در دانشگاه تبیت مدرس این آمار بسیار محدود است و از بین ۱۷۰ رشته مقطع تحصیلی کارشناسی ارشد و ۱۳۰ رشته دوره دکتری، شاید مجموعا ۳ یا ۴ رشته کم تقاضا باشند. 

معاون آموزشی دانشگاه تربیت مدرس با اشاره به روند واکسیناسیون در کشور گفت: من به تازگی برای فرآیند واکسیناسیون مادرم، چندین ساعت در صف واکسیناسیون ایستادم و دیدم که در این صف طولانی افراد مبتلا در کنار افراد تحصیل کرده و حتی اساتید بازنشسته دانشگاه حضور داشتند و همه از نحوه مدیریت واکسیناسیون ناراحت و گله‌مند بودند. ولی امیدوارم فرآیند واکسیناسیون جامعه دانشگاهی به این شکل نباشد و مدیریت آن به نحوه شایسته‌تری صورت گیرد. 

وی با بیان اینکه امیدوارم فرآیند واکسیناسیون دانشگاهیان به خود دانشگاه‌ها سپرده شود، افزود : دانشگاه تربیت مدرس تنها دانشگاه تحصیلات تکمیلی کشور است که جدای وزارت بهداشت، دانشکده پزشکی دارد.این از نکات مثبت دانشگاه ما است. بنابراین این توان را داریم که اگر واکسن را در اختیار ما بگذارند، واکسیناسیون را با برنامه‌ای استاندارد و سنجیده انجام دهیم. 

دکتر کلباسی تاکید کرد: ما دانشگاهیان، از باقی افراد جامعه متمایز نیستیم، ما هم مانند باقی افراد جامعه خواستار واکسیناسیون دقیق همه هستیم. واکسیناسیون باید به صورت فاز ۱ و ۲ انجام شود تا مفید باشد و بتوان دانشگاه‌ها را در ترم پاییز بازگشایی کرد. 

معاون آموزشی دانشگاه تربیت مدرس در پایان خاطرنشان کرد: ساختار دانشگاه تربیت مدرس درحال انجام تغییرات عمده است و دانشکده‌های همسن ما به عنوان پردیس با هم تجمیع می‌شوند. ما ۷ دانشکده مختلف در حوزه فنی و مهندسی داریم که همه اینها با هم تجمیع می‌شوند و پردیس فنی مهندسی دانشگاه تربیت مدرس را تشکیل خواهند داد و یا ۳ یا ۴ دانشکده علوم پایه ما تجمیع می‌شوند و پردیس علوم پایه را تشکیل خواهند داد.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.